Χρησιμοποιούμε cookies για να κάνουμε ακόμα καλύτερη την εμπειρία σας στο site μας και για να διασφαλιστεί η αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδα μας. Επιλέγοντας «Αποδοχή» παρέχετε τη συγκατάθεση σας για τη χρήση των cookies, σύμφωνα με την πολιτική μας.
Στο hartorama.gr θα βρείτε τα καλύτερα ιστορικά βιβλία για την Ελλάδα και τον κόσμο που καλύπτουν εποχές από την αρχαιότητα έως τη νεότερη-σύγχρονη ιστορία. Eκατοντάδες βιβλία που αντικατοπτρίζουν τα σημαντικά γεγονότα, τους ηρωισμούς, τις κρίσεις και τις μεταμορφώσεις που έχουν σχηματίσει τον κόσμο όπως τον γνωρίζουμε σήμερα. Είτε ενδιαφέρεστε για την αρχαία ιστορία, τη μεσαιωνική περίοδο, τη νεότερη-σύγχρονη ιστορία, είτε για ιστορικές μελέτες και αφηγήσεις, σίγουρα θα βρείτε το ανάλογο βιβλίο που θα σας ταξιδέψει στον χρόνο και θα σας προσφέρει νέες γνώσεις και ενδιαφέρουσες ανακαλύψεις.
"Στον πρώτο τόμο, υπό τη διεύθυνση της Cecile Morrisson, με τίτλο ""Η Ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία (330-641)"", παρουσιάστηκε η ίδρυση της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας....
"Η ιστορία και ο πολιτισμός που μελετώνται στον ανά χείρας τόμο αντιστοιχούν στην ιδρυτική περίοδο του ""Βυζαντίου"", όνομα που έδωσαν οι ουμανιστές στo ανατολικό τμήμα της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας που έγινε προοδευτικά αυτοκρατορία ελληνική και χριστιανική. Γνωρίζοντας μεγαλύτερη σταθερότητα και μεγαλύτερη ευημερία από τη Δύση, η Ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία δεν έπαψε ποτέ να διεκδικεί τη ρωμαϊκή της κληρονομιά, όπως μαρτυρεί η πολιτική του Ιουστινιανού να επανακτήσει την Αφρική από τους Βανδάλους, την Ιταλία από τους Οστρογότθους και την νότια Ισπανία από τους Βησιγότθους...
Σε κανέναν αιώνα δεν μεταβλήθηκε κατά τη διάρκειά του τόσο ριζικά ο τρόπος ζωής, η καθημερινή εμπειρία της πλειονότητας των ανθρώπων, όσο στον 20ό αιώνα. Ποιος είναι όμως ο δικός μας 20ός αιώνας; Μας αρκούν οι ιστορίες που γράφονται ως βιογραφία του έθνους ή που ενδιαφέρονται μόνο για την πολιτική;
Στο βιβλίο αυτό, η ιστορία του ελληνικού 20ού αιώνα, που αρχίζει με τη δεκαετία των πολέμων 1912-1922 και φθάνει ως την είσοδο της Ελλάδας στην κρίση του 2010, αντιλαμβάνεται την Ελλάδα σαν ένα κύτταρο σε συνεχή μεταβολισμό με το περιβάλλον του. Μετακινεί συνεχώς τον φακό παρατή...
"Βρισκόμαστε στο 2005. Ο Χόρχε Σεμπρούν σκύβει ξανά στο παρελθόν του και καταπιάνεται με το έργο της ανάμνησης. Σε αυτό το κείμενο, που εκδόθηκε μετά τον θάνατό του, επανέρχεται σε γεγονότα που έχει ζήσει, και αφηγείται, όπως δεν το είχε κάνει ποτέ πριν, την εμπειρία του από τα βασανιστήρια. Μαρτυρία χωρίς δραματοποίηση, αφήγηση αποστασιοποιημένη και ταυτόχρονα συγκλονιστική, από την οποία αναδύεται μια μεστή φιλοσοφική αντίληψη. Ο Χόρχε Σεμπρούν συνεχίζει εδώ τον στοχασμό που είχε ξεκινήσει στα θεμελιώδη έργα του, όπως το ""Μεγάλο ταξίδι"" ή το ""Γραφή ή ζωή"", και γράφει ...
Ιστορικό υπόβαθρο, παραχάραξη του ελληνικού πολιτισμού και Συμφωνία των Πρεσπών
Η Μακεδονία είναι µία και ελληνική ή µήπως όχι, σύµφωνα µε τις πρόσφατες δηλώσεις Ελλήνων πολιτικών και ειδηµόνων;
Διαπνέονται οι βόρειοι γείτονές µας από «αλυτρωτισµό»; Πιστεύουν πράγµατι ότι κατάγονται από τον Μέγα Αλέξανδρο; Για ποιους λόγους ΕΕ και ΝΑΤΟ µάς πίεζαν ασφυκτικά να λύσουµε το πρόβληµα της ονοµασίας της ΠΓΔΜ; Μήπως η εκχώρηση του ονόµατος, ακόµη και µε επιθετικό προσδιορισµό, και η συνακόλουθη αναγνώριση µακεδονικής γλώσσας και ταυτότητας ισοδυναµούν µε αλλαγή στην ισορροπία ...
"Ήταν μια χειμωνιάτικη μέρα του Νοεμβρίου του 1991, όταν, νεαρός αντισυνταγματάρχης, έφτασα στην Άγκυρα με την ιδιότητα του Στρατιωτικού Ακολούθου της Ελληνικής Πρεσβείας. Ο πατέρας μου, Στέργιος, γεννημένος το 1914 στη Χαριούπολη της Ανατολικής Θράκης, από πατέρα Σφακιανό και μάνα Ανατολικοθρακιώτισσα, μου περιέγραφε στα παραμύθια του έναν τόπο λατρευτό και ευλογημένο· αλλά, έξω από τον κόσμο του παιδικού ονείρου, αιωρούνταν ερωτηματικά εάν θα πρέπει να συνεχίσω κι εγώ να τον αγαπώ. Ήθελα να διαπιστώσω ο ίδιος αν, μετά τον ξεριζωμό της Μικρασιατικής Καταστροφής, υπήρχαν ακ...
"Το βιβλίο αφηγείται την ιστορία της διαμάχης που ξέσπασε στο Μαράσλειο Διδασκαλείο τον Μάρτιο του 1925 και απασχόλησε την κοινή γνώμη και τον πολιτικό κόσμο για μια κρίσιμη διετία. Η αφετηρία της αφορούσε τον τρόπο με τον οποίο η Ρόζα Ιμβριώτη φερόταν να διδάσκει την Επανάσταση του 1821 και γενικά το μάθημα της Ιστορίας· κατέληξε, όμως, να θέσει υπό αμφισβήτηση το συνολικό μεταρρυθμιστικό έργο που επιτελούνταν εκεί, υπό τη διεύθυνση του Αλέξανδρου Δελμούζου, ακυρώνοντας έτσι, για μία ακόμα φορά, τη μεταρρύθμιση της εκπαίδευσης....