Χρησιμοποιούμε cookies για να κάνουμε ακόμα καλύτερη την εμπειρία σας στο site μας και για να διασφαλιστεί η αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδα μας. Επιλέγοντας «Αποδοχή» παρέχετε τη συγκατάθεση σας για τη χρήση των cookies, σύμφωνα με την πολιτική μας.
"Η ""αρχετυπική"" εμπειρία της ""μίμησης"" απογειώνει την πραγματικότητα και τη ""μετουσιώνει"" σε ""είδωλο"" αναπαράστασης κι όχι αντιγραφής. Το θεατρικό παιγχνίδι είναι μία πράξη τελετουργική, ερμηνευμένη από την εγγενή ανάγκη ""μετάθεσης"" του παιδιού στο μυθικό, στο υπερβατικό. Ένα παιδί που παίζει συμφιλιώνεται με το ""ανοίκειο"", προσδίδει ""ένθεες"" κι ""ευφάνταστες"" σημασίες στα αντικείμενα και στις κινήσεις του, τα καθαγιάζει με το θελητικό βλέμμα της αθωότητας, τα λαμπρύνει και ως μικρός ""κοσμοκράτωρ"" αναπλάθει, ατενίζει κι ερμηνεύει τον κόσμο μέσα από τα σύμβο...
"Τα τελευταία χρόνια η προσχολική εκπαίδευση προκαλεί όλο και περισσότερο το επιστημονικό ενδιαφέρον και τον προβληματισμό της ακαδημαϊκής κοινότητας σχετικά με το περιεχόμενο και την ποιότητα των προγραμμάτων που εφαρμόζονται στα νηπιαγωγεία, καθώς επίσης και τη θεωρητική υποδομή και τις φιλοσοφικές αρχές τις οποίες τα προγράμματα αυτά υιοθετούν....
"Τις τρεις τελευταίες δεκαετίες -και πιο συγκεκριμένα, μετά την κατάργηση του θεσμού του επιθεωρητή- όταν και μόνο ψιθυρίζεται στα σχολεία η λέξη αξιολόγηση, έχουμε... περίπου πόλεμο. Όμως... δεν έχουμε αληθινό πόλεμο με στρατούς, ηρωικές συνδικαλιστικές πράξεις και ηρωικώς πεσόντες υπουργούς, απλά έχουμε ένα πόλεμο χαρακωμάτων, αναίμακτο και βερμπαλιστικό, που επαναλαμβάνει εν μέσω υποκριτικών ""διαλόγων"", ένα θέατρο του παραλόγου, με πρωταγωνιστές συνδικαλιστές, πολιτικούς, ανώτερους υπάλληλους του Υπουργείου, και τα -πάντα πρόθυμα- ΜΜΕ. Ο πόλεμος, σύμφωνα με τις διακηρύ...