Χρησιμοποιούμε cookies για να κάνουμε ακόμα καλύτερη την εμπειρία σας στο site μας και για να διασφαλιστεί η αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδα μας. Επιλέγοντας «Αποδοχή» παρέχετε τη συγκατάθεση σας για τη χρήση των cookies, σύμφωνα με την πολιτική μας.
"Η συστηματική περιγραφή της πορείας παιδιών με διαφορετική κοινωνικο-πολιτισμική προέλευση μέσα από την εκπαίδευση βρίσκεται στο επίκεντρο της Διαπολιτισμικής Παιδαγωγικής. Οι μεταβολές που έχουν συντελεστεί τη δεκαετία που πέρασε, αλλά και οι προσπάθειες να καταστεί η ελληνική παιδεία κοινό δημόσιο αγαθό, διαφοροποιούν πλέον το σκηνικό του ελληνικού σχολείου: η ετερότητα του μαθητικού πληθυσμού σε επίπεδο αφετηρίας είναι σήμερα πιο εύκολα ορατή και γεννά έναν ενδιαφέροντα προβληματισμό σχετικά με το είδος και την ποιότητα της διαχείρισής της. Μέσα σε ένα περιβάλλον όπου η...
"Το βιβλίο αυτό, προϊόν μακρόχρονης ερευνητικής δραστηριότητας της Μονάδας Έρευνας και Τεκμηρίωσης για την ανάλυση, τον σχεδιασμό και την εφαρμογή εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Τμήματος Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, αναλύει τις πρακτικές, σε τυπικούς και μη τυπικούς εκπαιδευτικούς θεσμούς, οι οποίες ενσωματώνουν παιδαγωγικούς λόγους και κατά συνέπεια προβάλλουν συγκεκριμένες μορφές παιδαγωγικής ταυτότητας....
"Η εισαγωγή της Ερευνητικής Εργασίας στην ελληνική εκπαίδευση αποτελεί καινοτομία και δημιουργεί νέες απαιτήσεις για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς....
"Δύο διάσημοι εκπαιδευτικοί συζητούν με πάθος για τον ρόλο της εκπαίδευσης σε διάφορα πολιτισμικά και πολιτικά πλαίσια. Αναδεικνύουν την αποτελεσματικότητα του ζωντανού διαλόγου, με τη χρήση του οποίου δάσκαλοι και μαθητές μπορούν να γίνουν ενεργοί συμμέτοχοι στη μαθησιακή διεργασία. Σε μια ανταλλαγή απόψεων γεμάτη ζωντάνια, οι συγγραφείς ρίχνουν φως στα προβλήματα του εκπαιδευτικού συστήματος σε σχέση με τα όσα συμβαίνουν στην ευρύτερη κοινωνία και υποστηρίζουν την άμεση ανάγκη του μετασχηματισμού των αιθουσών διδασκαλίας τόσο στον Τρίτο Κόσμο όσο και στον αναπτυγμένο. Ο S...
"Το εκπαιδευτικό λογισμικό συχνά αποτελεί μέρος του συνολικού διδακτικού υλικού μιας εκπαιδευτικής διαδικασίας και πρέπει να είναι σχεδιασμένο και κατασκευασμένο έτσι ώστε να διευκολύνει τη μάθηση και να εκπληρώνει συγκεκριμένους μαθησιακούς στόχους....
"Οι συγγραφείς του βιβλίου, το οποίο σημείωσε μεγάλη εμπορική επιτυχία στην πρώτη του έκδοση, αποσκοπούν, με αυτή την πλήρως ενημερωμένη και πλουσιότερη έκδοση, να βοηθήσουν τους παιδαγωγούς να εφαρμόσουν τη μέθοδο project στους βρεφονηπιακούς και τους παιδικούς σταθμούς, στα νηπιαγωγεία, στην πρώτη τάξη του Δημοτικού και στην ειδική αγωγή. Το βιβλίο εισάγει τους πρωτόπειρους παιδαγωγούς στην προσέγγιση project και τους παρέχει αναλυτική καθοδήγηση για την υλοποίηση ουσιαστικών projects. Οι δε έμπειροι παιδαγωγοί θα εκτιμήσουν τις συνεντεύξεις εκπαιδευτικών, τα έργα των παι...
Το βιβλίο αυτό θέτει το ζήτημα της σχέσης ανάμεσα στη θεωρία και την πράξη στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και επιχειρεί να το προσεγγίσει τόσο θεωρητικά όσο και ερευνητικά μέσα από την οπτική των προσωπικών θεωριών των εκπαιδευτικών. Η προσωπική θεωρία -ως προϊόν σύνθεσης της επίσημης θεωρητικής σκέψης και της καθημερινής διδακτικής εμπειρίας του εκπαιδευτικού- συμβάλλει καθοριστικά στην κατανόηση της διάστασης ανάμεσα στη ρητορική και την τρέχουσα σχολική πραγματικότητα και διευκολύνει την άρση της αντινομίας μεταξύ εκπαιδευτικής θεωρίας και πράξης. Το όλο εγχείρημα αποκτά...
Το βιβλίο αποσαφηνίζει τις ποιοτικές, τις ποσοτικές και τις μεικτές μεθόδους και ενσωματώνει τις οπτικές των διαφορετικών ερευνητικών παραδειγμάτων σε περιγραφές των παραπάνω μεθόδων. Θίγονται ζητήματα όπως η δεοντολογία, ο ορισμός και η επιλογή δειγμάτων, η βιβλιογραφική επισκόπηση, η συλλογή και η ερμηνεία στοιχείων κ.ά. Δίνεται επίσης έμφαση στη διεξαγωγή της έρευνας στο πλαίσιο πολιτισμικά σύνθετων κοινοτήτων. Βιβλίο πολύτιμο για αυτούς που θα σχεδιάσουν και θα διεξαγάγουν κάποια έρευνα, καθώς και για κείνους που θέλουν να αξιολογούν με κριτικό πνεύμα μία έρευνα. Το βιβ...
"Το σχολικό εγχειρίδιο είναι ένα μέσο διδασκαλίας με μορφή βιβλίου, που χρησιμοποιείται από τον εκπαιδευτικό και τους μαθητές ενός σχολείου και ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του Αναλυτικού Προγράμματος. Ο ρόλος του στο πλαίσιο της διδασκαλίας είναι κεντρικός. Από ερευνητικά δεδομένα προκύπτει ότι ο χρόνος της ενασχόλησης των μαθητών με το σχολικό εγχειρίδιο είναι καθαυτός μεγαλύτερος από το χρόνο των διαπροσωπικών σχέσεων των μαθητών με τον εκπαιδευτικό. Από την άλλη πλευρά, από σχετικές έρευνες προκύπτει ότι οι εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν το σχολικό εγχειρίδιο ως βασικό σ...
"Με το βιβλίο αυτό επιδιώκεται να βοηθηθούν οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί στην κατάκτηση των στοιχείων εκείνων της Γενικής Διδακτικής Μεθοδολογίας και των Γενικών Ψυχοπαιδαγωγικών Θεμάτων που απαιτούνται για την επιτυχία τους στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Βέβαια, η παρούσα έκδοση είναι πολύτιμο εργαλείο και για εκείνους που ήδη υπηρετούν στα σχολεία. Πέρα από τα θέματα που αναπτύσσονται στην προηγούμενη έκδοση (αντιμετώπιση προβλημάτων σχολικής ζωής, ρόλος του εκπαιδευτικού στο σύγχρονο σχολείο, επικοινωνία και διαπροσωπικές σχέσεις στο σχολικό περιβάλλον, σχέσεις σχολείου και κοι...