Χρησιμοποιούμε cookies για να κάνουμε ακόμα καλύτερη την εμπειρία σας στο site μας και για να διασφαλιστεί η αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδα μας. Επιλέγοντας «Αποδοχή» παρέχετε τη συγκατάθεση σας για τη χρήση των cookies, σύμφωνα με την πολιτική μας.
/ Γιατί, ενώ ο Δαρβίνος έκανε τη μεγαλύτερη επιστημονική
ανακάλυψη του 19ου αιώνα, εξακολουθεί στις μέρες μας
να μένει εκτός ύλης στα σχολεία της Ελλάδας και άλλων χωρών;
/ Ποιες είναι οι είκοσι διαχρονικές αλήθειες για τη φενάκη
του εγχώριου λαϊκισμού; / Γιατί οφείλουμε την ταυτότητά μας ως Νεοέλληνες στους Γερμανούς; / Ποια είναι τα 11 φιλοσοφικά ερωτήματα για τα οποία μάλλον ποτέ δε θα έχουμε απάντηση;
/ Ποιοι ήταν οι άγνωστοι ήρωες της ειρήνης, που έχτισαν
τη χώρα μετά την Eπανάσταση; / Πόσο δύσκολο είναι
να μετουσιωθεί σε λογοτεχνία το θαύμα του έρωτα;
...
"Η χριστιανική έννοια του θεού - ο θεός ως παρηγοριά των άρρωστων, ο θεός ως αράχνη, ο θεός ως πνεύμα- είναι μια απ' τις πιο εκφυλισμένες έννοιες του θείου που διατυπώθηκε ποτέ πάνω στη γη. Περιγράφει ίσως το τελευταίο στάδιο στην κατιούσα εξέλιξη των τύπων του θείου. Ο θεός κατέληξε νάναι το αντίθετο της ζωής, αντί η μεταμόρφωσή της, το αιώνιο ""Ναι"" της! Ο θεός: διακήρυξη πολέμου κατά της ζωής, της Φύσης, της βούλησης για ζωή! Θεός: η αλάνθαστη συνταγή για κάθε συκοφαντία του ""ενθάδε"", κάθε ψέμα του ""επέκεινα""! Θεός: το μηδέν που θεοποιήθηκε, η βούληση για εκμηδένιση...
Όλες οι απαντήσεις του Σοπενάουερ για τις ανθρώπινες σχέσεις.
«Πρέπει κανείς να μην έχει ιδέα πώς λειτουργεί ο κόσμος αν νομίζει πως θα γίνει δημοφιλής με την εξυπνάδα και την αντίληψή του».
«Η Σχέση μας με τους Άλλους» είναι ένα απόσπασμα από τη συλλογή δοκιμίων-φιλοσοφικών προβληματισμών του Arthur Schopenhauer, η οποία δημοσιεύτηκε το 1851 υπό τον τίτλο ‘’Parerga und Paralipomena’’.
Ο ίδιος ο Schopenhauer περιέγραψε την συλλογή αυτή ως «ασύγκριτα πιο δημοφιλές από οτιδήποτε άλλο μέχρι τώρα», ενώ συμπληρώνουν θεματικά το πιο διάσημο ίσως έργο του, τον «κόσμο ω...
"Ο Διαφωτισμός σηματοδότησε τη νεότερη εποχή, απορρίπτοντας τις βασικές παραδοχές του φεουδαλικού Μεσαίωνα και διαμορφώνοντας τις νέες γνωσιολογικές μεθόδους και αξιακές στάσεις που θεμελίωσαν τον σημερινό πολιτισμό: την ελευθερία της συνείδησης, την ισότητα, τον ορθολογισμό....
Από το Μετά τα Φυσικά του Αριστοτέλη στη Διαλεκτική του Διαφωτισμού του Χορκχάιμερ και του Αντόρνο, 18 θεμελιώδη ιστορικά και φιλοσοφικά έργα. To πρώτο βιβλίο Η Πύλη των Φιλοσόφων του Robert Zimmer αγαπήθηκε από το αναγνωστικό κοινό παγκοσμίως, προσφέροντας ένα απολαυστικό ταξίδι στον κόσμο της φιλοσοφίας.
Με το δεύτερο αυτό βιβλίο του, ανοίγει τις πύλες σε ακόμα 18 θεμελιώδη έργα της ιστορίας της φιλοσοφίας, από το Μετά τα Φυσικά του Αριστοτέλη, την Έρευνα για την Ανθρώπινη Νόηση του Χιουμ και Το Πνεύμα των Νόμων του Μοντεσκιέ μέχρι τη Διαλεκτική του Διαφωτισμού του Χορκχ...
Από την Πολιτεία του Πλάτωνα στην Κριτική του Καθαρού Λόγου του Καντ, 16 έργα που καθόρισαν την ιστορία της φιλοσοφίας
Μια σύντομη ξενάγηση σε δεκαέξι από τα σημαντικότερα έργα στην ιστορία της φιλοσοφίας, που ξεκινά από την Πολιτεία του Πλάτωνα και φτάνει μέχρι και τον 20ό αιώνα, με ενδεικτικούς ενδιάμεσους σταθμούς τον Ηγεμόνα του Μακιαβέλι, τον Κόσμο ως Βούληση και ως Παράσταση του Σοπενχάουερ, το Τάδε έφη Ζαρατούστρα του Νίτσε, το Κεφάλαιο του Μαρξ κ.ά.
Κάθε κεφάλαιο παρέχει πρόσβαση σε ένα μείζον φιλοσοφικό έργο και περιλαμβάνει μια εμπεριστατωμένη προσέγγισή του, αλ...
Εκτός από σπουδαίος συγγραφέας, δραματουργός και αμφισβητίας, ο Όσκαρ Oυάιλντ θεωρείται ο καλύτερος δημιουργός αφορισμών της σύγχρονης ιστορίας. Οι διάσημοι συλλογισμοί που συμπύκνωνε σε μία και μόνη φράση είναι ανατρεπτικοί και βαθυστόχαστοι μαζί....
Ο Άρτουρ Σοπενχάουερ, ένας από τους μεγαλύτερους φιλοσόφους, έγραψε τον 19ο αιώνα ένα οξύ, οργισμένο, ανατρεπτικό και ταυτόχρονα σοφό, γλαφυρό και με υποδόριο χιούμορ δοκίμιο (που εκδόθηκε μετά θάνατον) υπό τον εύγλωττο τίτλο "Η τέχνη του να έχεις πάντα δίκιο", που αυτοσυστήνεται ως εγχειρίδιο επικράτησης έναντι οποιουδήποτε αντιπάλου σε μια αντιπαράθεση. "Εριστική διαλεκτική" έγραψε ο ίδιος ο Σοπενχάουερ, συγκαλύπτοντας έτσι κάθε ειρωνικό τόνο, "είναι η τέχνη του να λογομαχεί κανείς - και να λογομαχεί με τέτοιο τρόπο ώστε να υπερασπίζεται επαρκώς τις θέσεις του, είτε έχει ...