Χρησιμοποιούμε cookies για να κάνουμε ακόμα καλύτερη την εμπειρία σας στο site μας και για να διασφαλιστεί η αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδα μας. Επιλέγοντας «Αποδοχή» παρέχετε τη συγκατάθεση σας για τη χρήση των cookies, σύμφωνα με την πολιτική μας.
Kατά τα πρώτα χρόνια της μεγάλης Oκτωβριανής Eπανάστασης διαπιστώθηκε η ανάγκη του διαφωτισμού των καταπιεσμένων μαζών στα ζητήματα των θρησκειών, οι οποίες στιγματίστηκαν από την μαρξιστική-λενινιστική θεωρία ως το όπιο του λαού.
Έτσι προέκυψαν πολύτιμα εγχειρίδια θρησκευτικής αμφισβήτησης, ένα από τα οποία είναι και το έργο το Eμμανουήλ Γιαροσλάβσκι, "Πώς γεννιούνται, ζουν και πεθαίνουν οι θεοί και οι θεές" γραμμένο το 1922 στη Pωσία....
"Νομίζατε πως ο Θεός έχει πεθάνει και έχει ενταφιαστεί, ή τουλάχιστον ότι έχει οριστικά εκδιωχθεί από τον δημόσιο χώρο. Στον βρόντο των βομβών και στη λάμψη των πυρκαγιών, στις λιτανείες του μίσους και στις κατάρες των αυτοανακηρυχθέντων εκπροσώπων του, ανακαλύπτετε, έντρομος, ότι ο Θεός επιστρέφει δριμύτερος, και μάλιστα με πάταγο. Πράγματι, ποιος θα μπορούσε με αποτελεσματικότερο τρόπο να συγκεντρώσει παρόμοια πλήθη, να υψώσει τέτοια τείχη, να εξάψει τέτοια πάθη, να μετατρέψει γυναίκες σε φαντάσματα και νέους ανθρώπους σε φλεγόμενες δάδες? Ο Θεός? Τρόπος του λέγειν. Διότι...
"Σύμφωνα με τα Ευαγγέλια, στη σύντομη ζωή του, απόκρυφη και φανερή, ο Ναζωραίος επισκέφθηκε χωρίς βίζα και χωρίς ταυτότητα το Ισραήλ, την Παλαιστίνη, την Ιορδανία, τη Γάζα, τον Λίβανο, την Αίγυπτο και τη Συρία....