Χρησιμοποιούμε cookies για να κάνουμε ακόμα καλύτερη την εμπειρία σας στο site μας και για να διασφαλιστεί η αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδα μας. Επιλέγοντας «Αποδοχή» παρέχετε τη συγκατάθεση σας για τη χρήση των cookies, σύμφωνα με την πολιτική μας.
Ο Φρόυντ υποστήριζε τον διαχωρισμό της ψυχανάλυσης από τις νευροεπιστήμες, θεωρώντας ακόμα πρόωρο τον συγκερασμό των δύο πεδίων. Στις τελευταίες δεκαετίες του 20ού αιώνα, όμως, και μετά την αποκρυπτογράφηση του ανθρώπινου γονιδιώματος, έννοιες όπως συνείδηση και ασυνείδητο μπορούν πλέον να συζητηθούν όχι μόνο στο πλαίσιο της ψυχανάλυσης, αλλά και στο επίπεδο της νευροβιολογίας.
Το βιβλίο προέκυψε από τη συνάντηση των δύο αυτών επιστημονικών κλάδων, η οποία βασίστηκε στην κοινή διαπίστωση ότι κάθε εμπειρία αφήνει πίσω της ένα ίχνος. Η ψυχανάλυση μιλά για τα ίχνη που αφήνει ...
"Η συστηματική μελέτη της ανθρώπινης ανάπτυξης άρχισε πριν από 150 χρόνια. Στο παρόν συλλεκτικό έργο εξετάζεται η πρόοδος του κλάδου μέσω του θεωρητικού και ερευνητικού έργου 20 πρωτοπόρων. Στο πρώτο μέρος του τόμου περιγράφεται, αναλύεται και αποτιμάται η βασική συμβολή στην εξέλιξη της Αναπτυξιακής Ψυχολογίας του έργου των Darwin, Freud, Piaget, Vygotsky, Baldwin, Hall, Binet, Dewey, Spitz, Watson, Gesell, McGraw, Stern, Werner, Bayley, Bowlby, Ainsworth, Sears, Bandura και E. Gibson. Στο δεύτερο μέρος γίνεται μια σύνοψη της προόδου, των σημερινών θεωρητικών και ερευνητικ...
H συγχώρηση είναι μια αρετή που ωφελεί όχι μόνο τη σωματική και την ψυχική υγεία του ατόμου που τη διαθέτει, αλλά βελτιώνει και τις σχέσεις συνεργασίας και συμβίωσης των ανθρώπων. Είναι προφανές ότι ο καθένας εύκολα καταλαβαίνει την αξία της συγχώρησης, δύσκολα όμως την εφαρμόζει στη ζωή του. Έτσι, δημιουργήθηκαν τα μαθήματα της συγχώρησης, με σκοπό να μυηθούν οι μαθητές από μικρή ηλικία στην έννοια αυτής της αρετής και στα οφέλη της, ώστε να μπορέσουν αργότερα να την αξιοποιήσουν και να την εφαρμόσουν με μεγαλύτερη ευκολία στις περιστάσεις απόρριψης, εκφοβισμού και αδικίας...
"Είναι γνωστό ότι οι σημαντικότεροι παράγοντες-πυλώνες της αγωγής και της εκπαίδευσης είναι το σχολείο, η οικογένεια και η κοινωνία. Αν ο ένας από αυτούς απέχει ή δεν ανταποκρίνεται ικανοποιητικά στον ρόλο του, τότε είναι πολύ πιθανόν τα αποτελέσματα που προκύπτουν από την εκπαιδευτική διαδικασία να είναι ελλειμματικά ή να μην είναι αυτά που περιμένουμε....