Χρησιμοποιούμε cookies για να κάνουμε ακόμα καλύτερη την εμπειρία σας στο site μας και για να διασφαλιστεί η αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδα μας. Επιλέγοντας «Αποδοχή» παρέχετε τη συγκατάθεση σας για τη χρήση των cookies, σύμφωνα με την πολιτική μας.
"""Η παγκοσμιοποίηση αποτελεί αντικείμενο συζήτησης σε διάφορους κύκλους της ζωής - πολιτικούς, επιστημονικούς, κοινωνικούς, οικονομικούς. Από διαφορετικό οπτικό πρίσμα πολλοί από εμάς τοποθετούμαστε είτε υπέρ είτε κατά της παγκοσμιοποίησης. Συνήθως οι επιθέσεις κατά της παγκοσμιοποίησης δεν έχουν σχέση με την οικονομία. Αντιθέτως, είναι κοινωνικές, ηθικές και, πάνω από όλα, πολιτιστικές. Συνοπτικά, το βασικό επιχείρημα έχει ως εξής: Η εξάλειψη των εθνικών συνόρων και η καθιέρωση ενός κόσμου με αλληλοσυνδεόμενες οικονομίες-αγορές θα αποτελέσουν θανάσιμο πλήγμα στις περιφερε...
Γραμμένο το 1968, με αφορμή τη φοιτητική εξέγερση στο πανεπιστήμιο Κολούμπια, το κλασικό αυτό δοκίμιο αποδεικνύεται επίκαιρο σε μια εποχή που, διαψεύδοντας την επαγγελία της οικουμενικής ειρήνης και συμφιλίωσης, χαρακτηρίζεται από την αφανή μεταλλαγή των μορφών κυριαρχίας και των τεχνολογιών μαζικής καταστροφής και από την αναζωπύρωση εστιών στρατιωτικής βίας και τρομοκρατίας σε όλο τον πλανήτη....
"Όλοι μας έχουμε κάποτε σκεφτεί τι θα επιλέγαμε να κάνουμε αν μας ειδοποιούσαν ότι απομένουν σαράντα οκτώ ώρες μέχρι να καταστραφεί ο πλανήτης. Το μενού συνήθως περιλαμβάνει σεξ, μεγάλες σπατάλες και ασωτίες, αγαπημένες μουσικές και γεύσεις, ποικίλες ακραίες πράξεις, αποχαιρετισμό αγαπημένων προσώπων, σεξ και πάλι σεξ. Σίγουρα το μενού δεν περιλαμβάνει αυτό το συνεχές μίρι μίρι, την κλάψα και τη μιζέρια, τις ενοχές και την ενοχοποίηση των πάντων, την εθιστική παρακολούθηση καταστροφολογικών δελτίων ειδήσεων και την επιβλαβή ανάγνωση απαισιόδοξων και μοιρολατρικών δημοσιευμ...
"Ο ""αναρχικός πρίγκιπας"" Πιοτρ Αλεξέγιεβιτς Κροπότκιν, ταγμένος εδώ εξ ολοκλήρου στην υπεράσπιση της δαρβίνειας εξελικτικής πρότασης. Με το ίδιο πάθος αλλά και με την ίδια συνέπεια με την οποία υπερασπίστηκε σε μια σειρά από αναγνωρισμένα επιστημονικά δοκίμια και φλογερά προπαγανδιστικά φυλλάδια τη λαϊκή εξέγερση, τον αναρχοσοσιαλισμό και τα μαζικά κινήματα. Θα επιμείνει ωστόσο στο κλασικό αυτό έργο του στο ειδικό βάρος που έχει στην εξελικτική ζυγαριά η συμβιωτική-συνεργατική έφεση απέναντι στην καταχρηστική προβολή του συγκρουσιακού στοιχείου....
"Ο πρωταγωνιστής του βιβλίου είναι το κομματικό σύστημα. Διότι εκείνο διόγκωσε και συντήρησε από το 1981 έναν υπερτροφικό, σπάταλο, πελατειακό και διεφθαρμένο δημόσιο τομέα. Εδώ μπήκε η ταφόπλακα για την οικονομία της χώρας. Γι’ αυτό η χρεωκοπία του κομματικού συστήματος είχε προηγηθεί της πορείας της Ελλάδας προς την οικονομική χρεωκοπία....
"Αγάπη μου, σ' τ' ορκίζομαι, δεν έχω ιδέα πώς έγινε αυτό. Εγώ πήγαινα κάθε μέρα στη δουλειά μου. (Εντάξει, όχι και κάθε μέρα· τις Παρασκευές την κοπανούσα για να φτάσω νωρίς στο Σούνιο - ποιος πάει παρασκευιάτικα στην εφορία άλλωστε?) Είχα μόνο ένα αυτοκίνητο. (Το Smartάκι που πήρα για να παρκάρω εύκολα στο κέντρο δε μετράει· ούτε του παιδιού το Μini που το πήραμε μεταχειρισμένο.) Δεν πήρα δάνειο παρά μόνο όταν έπρεπε να αγοράσω το διαμέρισμα στη Φιλοθέη. (Και μη μου πεις τι δουλειά είχαμε εμείς οι Κορυδαλλιώτες στη Φιλοθέη - δηλαδή μόνο οι πλούσιοι έχουν ψυχή?) Σαν εφοριακ...
Με αφετηρία την εμφάνιση της Χρυσής Αυγής στην Ελλάδα, το βιβλίο αυτό γυρίζει πίσω το χρόνο στις προναζιστικές οργανώσεις της Ευρώπης, στη μυστηριώδη Εταιρεία της Θούλης, στα SS και στον Χίτλερ, στους Έλληνες Μελανοχίτωνες, Χίτες, Ταγματασφαλίτες και στη γέννηση του φασισμού στη χώρα μας. Οι σκίνχεντς και οι Ναΐτες Ιππότες, οι Τεύτονες και οι Μαύροι Ιππότες των SS, οι εμπρηστές χριστιανικών εκκλησιών και οι δολοφόνοι του black metal μαζί με τη μουσική ναζιστική Διεθνή συναντιούνται σε μια έρευνα για το τι ενώνει τους νεοπαγανιστές, τους προ-Ναζί και τα SS, τη Χρυσή Αυγή και...
Το αφήγημα της Μεταπολίτευσης θυμίζει θρίλερ. Οι Γάλλοι θα το προσδιόριζαν ως «μαύρο» ή «σκληρό». Άρα δεν θα μπορούσε να έχει happy end. Ξεκινάει φωτεινά, μετά σκοτεινιάζει, και ακολουθεί η βαθιά νύχτα της κρίσης. Αρχικά, ο Κωνσταντίνος Καραμανλής δρομολογεί μια δημοκρατική μετάβαση που γίνεται πρότυπο για άλλες χώρες και πέρα από την ήπειρό μας. Όμως εδώ τελειώνουν τα καλά νέα. Η Ελλάδα πλέον περνάει στα χέρια μιας παλιάς φουρνιάς πολιτικών, που κυριαρχούσαν πριν από την απεχθή δικτατορία. Ο πολιτικός βίος δεν ανανεώνεται.
Ο Καραμανλής εγκαταλείπει τη ΝΔ στον κακό εαυτό...
Όποιος προσέρχεται για να δράσει στον δημόσιο χώρο προσέρχεται σε περιβάλλον εξαρχής σκηνοθετημένο. Για να πετύχει
τους στόχους του, πρέπει να αυτοσκηνοθετηθεί. Ποια είναι τα υλικά αυτής της σκηνοθεσίας; Πώς διαμορφώνεται το ύφος
της δημόσιας παρουσίας; Τι είναι η στρατηγική, τι είναι τα ΜΜΕ και πώς εκπαιδεύεται το δημόσιο πρόσωπο; Πώς αντιμετωπίζει τον
ανταγωνισμό και ποιες είναι οι προϋποθέσεις για την ανάπτυξη πρωτοβουλίας; Πού συναντώνται η πολιτική και η επικοινωνία και πώς
αλληλεπηρεάζονται; Με ποιον τρόπο πολιτικοί και πολιτευόμενοι μπορούν να διεκδικήσουν ...