Χρησιμοποιούμε cookies για να κάνουμε ακόμα καλύτερη την εμπειρία σας στο site μας και για να διασφαλιστεί η αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδα μας. Επιλέγοντας «Αποδοχή» παρέχετε τη συγκατάθεση σας για τη χρήση των cookies, σύμφωνα με την πολιτική μας.
"Από όλες τις προσαγορεύσεις που μπορούμε εμείς οι άνθρωποι να εκφράσουμε, η γλώσσα είναι η υψηλότερη και μακράν όλων η πρώτη. Η γλώσσα είναι αυτή που κατ' αρχάς και τελικά μας στέλνει νεύματα για την ουσία ενός πράγματος. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει σε καμμία περίπτωση ότι η γλώσσα -με κάθε σημασία της λέξης, που την έχουμε συλλάβει τυχαία- μας παρέχει και τη διαφανή ουσία του πράγματος άπαξ διά παντός, όπως συμβαίνει με ένα έτοιμο προς χρήση αντικείμενο. Αλλά η αντίστοιχη κατάσταση, στην οποία ο άνθρωπος ακούει πραγματικά την προσαγόρευση της γλώσσας, είναι εκείνο το λέγειν...
Το να μιλήσει κανείς για τον Ηράκλειτο, είναι ένα έργο πολλαπλά επίφοβο. Τα εκατόν είκοσι έξι αποσπάσματα, λίγες γραμμές το καθένα, που διασώθηκαν, καθιστούν πολύ δύσκολη κάθε προσπάθεια που αποβλέπει στην ανασύσταση του συνόλου αυτής της σκέψης· εξάλλου, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι, από την Αρχαιότητα ακόμα, το επίθετο σκοτεινός είχε συνδεθεί με το όνομα του Εφέσιου φιλοσόφου και ότι ο Σωκράτης κι ο Αριστοτέλης ομολογούν την δυσκολία τους να κατανοήσουν, ακόμα και να διαβάσουν, ένα έργο που, κατά πάσα πιθανότητα, πρέπει να ήταν πολύ λιγότερο αποσπασματικό από αυτό που έφτασε...
Με αφετηρία τον Κρατύλο και τον Αριστοτέλη, περνώντας από τον Αυγουστίνο και τον Pierce και φθάνοντας στον Wilkins και τον Beck, συντάχθηκαν τα δοκίμια περί ιστορικών μελετών του σημείου και της ερμηνείας. Με πρότυπα το δέντρο και τον λαβύρινθο ο συγγραφέας καταγράφει, μελετά και παρακολουθεί την ιστορία της μεταφοράς από τον Αριστοτέλη στον Μεσαίωνα.
Ο Έκο προτείνει ένα βιβλίο για τους μελετητές, το οποίο όμως παράλληλα μπορεί να προσκαλέσει και να προκαλέσει τον ενήμερο αναγνώστη σε μερικές εξερευνήσεις των περιφερειακών μαιάνδρων της ιστορίας της φιλοσοφίας και της ση...