Χρησιμοποιούμε cookies για να κάνουμε ακόμα καλύτερη την εμπειρία σας στο site μας και για να διασφαλιστεί η αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδα μας. Επιλέγοντας «Αποδοχή» παρέχετε τη συγκατάθεση σας για τη χρήση των cookies, σύμφωνα με την πολιτική μας.
/ Γιατί, ενώ ο Δαρβίνος έκανε τη μεγαλύτερη επιστημονική
ανακάλυψη του 19ου αιώνα, εξακολουθεί στις μέρες μας
να μένει εκτός ύλης στα σχολεία της Ελλάδας και άλλων χωρών;
/ Ποιες είναι οι είκοσι διαχρονικές αλήθειες για τη φενάκη
του εγχώριου λαϊκισμού; / Γιατί οφείλουμε την ταυτότητά μας ως Νεοέλληνες στους Γερμανούς; / Ποια είναι τα 11 φιλοσοφικά ερωτήματα για τα οποία μάλλον ποτέ δε θα έχουμε απάντηση;
/ Ποιοι ήταν οι άγνωστοι ήρωες της ειρήνης, που έχτισαν
τη χώρα μετά την Eπανάσταση; / Πόσο δύσκολο είναι
να μετουσιωθεί σε λογοτεχνία το θαύμα του έρωτα;
...
"""Ο Πλάτωνας στην εποχή μας"" συνιστά μια γενναία προσπάθεια για σύγχρονη ανάγνωση του πλατωνικού έργου. Χωρίς καμιά εικονοκλαστική διάθεση απέναντι στον μεγάλο φιλόσοφο της μεταφυσικής και των ιδεών, η Έλλη Παππά στρέφει το ενδιαφέρον της κυρίως στην αναζήτηση των αδιεξόδων που προκαλεί το μπόλιασμα της μεταφυσικής στη - διαλεκτική - φιλοσοφική και πολιτική σκέψη των ημερών μας. Ταυτόχρονα, Ο Πλάτωνας στην εποχή μας είναι μια πρόταση για επιστροφή στις διδαχές και στα κείμενα του Έλληνα φιλοσόφου, και ιδιαίτερα της πολιτειολογίας του, προκειμένου να αντικρίσουμε με άλλη μ...
ΑΝΘΟΛΟΓΗΣΗ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: Κώστας Νησιώτης
«Με διαφορά ο πιο εξέχων διανοητής του 19ου αιώνα».
Ludwig Wittgenstein
Αναφερόμενος στον ρόλο του ως συγγραφέα, ο Δανός φιλόσοφος Σαίρεν Κίρκεγκωρ γράφει: «[...] σε ό,τι αφορά την έννοια της ύπαρξης και την έννοια της χριστιανοσύνης, ενεργώ σαν ένας κατάσκοπος που υπηρετεί μια ανώτερη υπηρεσία, αυτή μιας ιδέας. Δεν έχω κάτι νέο να διακηρύξω, ούτε την εξουσία να διακηρύξω, δεν λειτουργώ φανερά αλλά μυστικά [...] είμαι σαν ένας κατάσκοπος που πληροφορείται τις παρανομίες, τις απάτες και τις ύποπτες υποθέσεις, ένας που δεν παύει να...
Η Αινειάδα δεν είναι ένα έργο για καιρούς ειρήνης. Οι στίχοι της δεν µοιάζουν «επίκαιροι» όταν όλα πηγαίνουν καλά. Το άσµα του Αινεία προορίζεται για τη στιγµή που βιώνουµε την επείγουσα ανάγκη να προσανατολιστούµε σε ένα µετά που µας σαστίζει επειδή ακριβώς είναι ολότελα διαφορετικό από το πριν, όπου ζούσαµε πάντα. Ο Αινείας αφήνει πίσω τα ερείπια της πατρίδας του και περιπλανιέται στον κόσµο κουβαλώντας στις πλάτες του γέρους και µικρά παιδιά. Γυρεύει να βρει έναν καινούριο τόπο, όπου θα δοκιµάσει να κάνει ένα νέο ξεκίνηµα. Είναι ο νικηµένος άνθρωπος, αυτός που δεν έχει π...
Το βιβλίο αυτό είναι µια σειρά από ιλαροτραγικούς «διαλόγους» ανάµεσα σε συζύγους, εραστές, φίλους, ή και αγνώστους, που υπογραµµίζουν το πιο βασικό χαρακτηριστικό των ανθρώπινων σχέσεων: την αδυναµία ουσιαστικής επικοινωνίας, η οποία καθιστά τη ζωή µας µια διαρκή «κωµωδία παρεξηγήσεων».
Το σπήλαιο του Πλάτωνα µετατρέπεται σε αρένα, από την οποία κανείς δε θέλει να δραπετεύσει. Το πάρτι θα κρατήσει ως το τέλος: ώσπου οι πρωταγωνιστές να παραιτηθούν από κάθε προσπάθεια να συλλάβουν το νόηµα των πραγµάτων – και ο αναγνώστης, χαµογελώντας µάλλον συνένοχα, να κλείσει το βιβλίο...
Είναι παράδοξο το πόσο λίγα είναι διατεθειµένοι να κάνουν οι άνθρωποι σήµερα για αυτά που λένε πως τα επιθυµούν πολύ. Δεν έχουν πάψει να δηλώνουν πως θα ήθελαν να γνωρίσουν την αγάπη. Αν τους ακούσει πιο προσεκτικά κανείς, θα καταλάβει τι εννοούν πραγµατικά: εννοούν να έρθει από κάπου ένα αίσθηµα που να τους περιβάλλει µε εύνοιες, µε περιποιήσεις, µε χάδια προς το εγώ που θα τα εισπράξει σαν να του οφείλονταν από παλιά. Περιµένουν να αγαπηθούν όπως περιµένουν να χρησιµοποιήσουν τις ιδιότητες ενός πράγµατος εξυπηρετικού που προστίθεται στην οικοσκευή τους. Εκεί οφείλεται και...