Χρησιμοποιούμε cookies για να κάνουμε ακόμα καλύτερη την εμπειρία σας στο site μας και για να διασφαλιστεί η αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδα μας. Επιλέγοντας «Αποδοχή» παρέχετε τη συγκατάθεση σας για τη χρήση των cookies, σύμφωνα με την πολιτική μας.
Στο Hartorama θα βρείτε μια ευρεία συλλογή από τα καλύτερα βιβλία φιλοσοφίας από Έλληνες και ξένους συγγραφείς. Από φιλοσοφικά βιβλία για αρχάριους μέχρι και εξιδεικευμένα φιλοσοφικά βιβλία. Εξερευνήστε την εσωτερική, εφαρμοσμένη, αρχαία, σύγχρονη και κριτική-φιλοσοφική ανάλυση σε μια πληθώρα από θέματα και συγγραφείς.
Μάθετε να ζείτε σε εσωτερική ισορροπία και ταυτόχρονα μέσα σε εξωτερική αφθονία, να πετυχαίνετε κάθε στόχο που θέτετε και να καλλιεργείτε ποιοτικές σχέσεις, σύμφωνα με τις διδασκαλίες των Στωικών φιλοσόφων. Μάθετε γιατί το Σύμπαν μας είναι πολυδιάστατο και πώς επικοινωνούμε με αυτό μέσω των συναισθημάτων μας. Βάλτε ξανά τη χαρά στην καθημερινότητά σας και πλημμυρίστε με αγάπη και έρωτα για τη ζωή!
Σε αυτό το βιβλίο, ο Λεωνίδας Γεωργιάδης, μαθηματικός και δάσκαλος της Φιλοσοφίας στην «Ελληνική Αγωγή», εξηγεί αναλυτικά, με πλήθος ασκήσεων, πρακτικών και παραδειγμάτων, ...
Η ηθική φιλοσοφία του Vladimir Jankelevitch αρνείται την ηθική της εξαγοράς και της μετάνοιας, μια κανονιστική δηλαδή ηθική, η οποία κατά βάση θέτει αξεπέραστους φραγμούς στην ελευθερία του ανθρώπινου όντος. Διότι το πρόβλημα του ηθικού όντος υπήρξε πάντα, και εξακολουθεί να είναι, η ελευθερία, η προϋπόθεση της οποίας είναι ο όρος εκ των ων ουκ άνευ της ηθικής. Και είναι ακριβώς γι'' αυτόν το λόγο που το καλό και το κακό, οι δύο πόλοι της κανονιστικής ηθικής, ακυρώνονται μέσα στην ηθική της ελευθερίας, αφού, όπως γράφει ο Jankelevitch, "αν το κακό καταστρέφεται από μόνο του...
Η καταγωγική περιοχή της αποκάλυψης, η ζωντανή πηγή της και η μαγική της εμπειρία βρίσκονται στο ιουδαϊκό, προφητικό, μεσσιανικό κοσμοείδωλο, και η ίδια προκύπτει ως έκφραση αυτού του κοσμοειδώλου μέσω παραδοσιακών τρόπων που συντηρούν την υπόστασή της ως μυστικιστικής εναίσθησης και εκστατικής ενόρασης. Ποιος είναι ο τόπος της αποκάλυψης στην αληθινή ζωή; Ένα δοκίμιο για τη σχέση μεταξύ πεπερασμένου και απείρου, εφήμερου και αιωνίου!...
"Μπορεί ο Νίτσε να βελτιώσει την καθημερινή σας διαδρομή στη δουλειά? Ποια θα ήταν η γνώμη του Φρόιντ σχετικά με την ανακούφιση που σας προσφέρουν τα ψώνια? Και τι θα έλεγε ο Πλάτωνας, σχολιάζοντας τον τρόπο που διαβάζετε βιβλία?...
"Αν η ζωή δεν έχει νόημα, όπως ισχυρίζεται ο Σαρτρ, ποιος ο λόγος να γεννιέσαι? Τι λέει ο Φρόιντ για την απώλεια της παρθενίας και τι δηλώνει ο Νίτσε για την κρίση της μέσης ηλικίας?...
"Από όλες τις προσαγορεύσεις που μπορούμε εμείς οι άνθρωποι να εκφράσουμε, η γλώσσα είναι η υψηλότερη και μακράν όλων η πρώτη. Η γλώσσα είναι αυτή που κατ' αρχάς και τελικά μας στέλνει νεύματα για την ουσία ενός πράγματος. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει σε καμμία περίπτωση ότι η γλώσσα -με κάθε σημασία της λέξης, που την έχουμε συλλάβει τυχαία- μας παρέχει και τη διαφανή ουσία του πράγματος άπαξ διά παντός, όπως συμβαίνει με ένα έτοιμο προς χρήση αντικείμενο. Αλλά η αντίστοιχη κατάσταση, στην οποία ο άνθρωπος ακούει πραγματικά την προσαγόρευση της γλώσσας, είναι εκείνο το λέγειν...
Όσο σκληρό και πικρό, όσο ανασταλτικό και απειλητικό κι αν πα ραμένει το έλλειμμα σε κατοικίες, η καθαυτό ανάγκη εν σχέσει προς το κατοικείν δεν συνίσταται πρωταρχικά στην έλλειψη κατοικιών... είναι επίσης παλαιότερη από τους παγκόσμιους πο λέμους και τις καταστροφές, παλαιότερη επίσης από την αύξηση του πληθυσμού της γης και την κατάσταση των βιομηχανικών εργατών... συνίσταται στο γεγονός ότι οι θνητοί πρέπει να αναζητούν πάντοτε εξαρχής την ουσία του κατοικείν, στο γεγονός ότι πρέπει πρώτα να μάθουν να κατοικούν.
Τι θα συνέβαινε άραγε εάν η α νεστιότητα του ανθρώπου συ...
Το να μιλήσει κανείς για τον Ηράκλειτο, είναι ένα έργο πολλαπλά επίφοβο. Τα εκατόν είκοσι έξι αποσπάσματα, λίγες γραμμές το καθένα, που διασώθηκαν, καθιστούν πολύ δύσκολη κάθε προσπάθεια που αποβλέπει στην ανασύσταση του συνόλου αυτής της σκέψης· εξάλλου, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι, από την Αρχαιότητα ακόμα, το επίθετο σκοτεινός είχε συνδεθεί με το όνομα του Εφέσιου φιλοσόφου και ότι ο Σωκράτης κι ο Αριστοτέλης ομολογούν την δυσκολία τους να κατανοήσουν, ακόμα και να διαβάσουν, ένα έργο που, κατά πάσα πιθανότητα, πρέπει να ήταν πολύ λιγότερο αποσπασματικό από αυτό που έφτασε...