Χρησιμοποιούμε cookies για να κάνουμε ακόμα καλύτερη την εμπειρία σας στο site μας και για να διασφαλιστεί η αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδα μας. Επιλέγοντας «Αποδοχή» παρέχετε τη συγκατάθεση σας για τη χρήση των cookies, σύμφωνα με την πολιτική μας.
Στο Hartorama θα βρείτε μια ευρεία συλλογή από τα καλύτερα βιβλία φιλοσοφίας από Έλληνες και ξένους συγγραφείς. Από φιλοσοφικά βιβλία για αρχάριους μέχρι και εξιδεικευμένα φιλοσοφικά βιβλία. Εξερευνήστε την εσωτερική, εφαρμοσμένη, αρχαία, σύγχρονη και κριτική-φιλοσοφική ανάλυση σε μια πληθώρα από θέματα και συγγραφείς.
Η αιωνιότητα προηγείται του χρόνου με το «πριν» και το «μετά». Στον χρόνο τα πάντα περνούν, ενώ στην αιωνιότητα τα πάντα
είναι μονίμως παρόντα χωρίς μέλλον και παρελθόν. Πως όμως να μετάσχουμε στην αιωνιότητα αφού είμαστε στον χρόνο;
Οι σημερινοί άνθρωποι βρισκόμαστε πολύ μακριά από τον Πλωτίνο, όμως κάτι κοινό υπάρχει ανάμεσα σ? εκείνον και σ? εμάς:
Σκεπτόμαστε τον χρόνο εν χρόνω. Χρόνος είναι η ζωή της ψυχής, το εγχείρημα να υπάρχουμε στην φορά των πραγμάτων και
των καταστάσεων ως δημιουργοί της ζωής τους με σκοπούς της δικής μας ζωής....
Το κείμενο τούτο αποτελεί ανεπτυγμένη μορφή της ομιλίας μου στα πλαίσια των εκδηλώσεων του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών (Μέγαρον-Plus). Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στις 16 Φεβρουαρίου 2012. Πρόθεσή μου ήταν και είναι να προχωρήσω σε συστηματικότερη κατανόηση του νεοελληνικού πνευματικού πολιτισμού υπό το πρίσμα της συμβολικής του χρόνου του, ώστε να φωτισθούν καλύτερα κάποιες συστατικές δυσχέρειες της παραγωγικής μας συνυπάρξεως με το σημερινό ευρωπαϊκό και παγκόσμιο πολιτισμικό περιβάλλον, παροξυστική φανέρωση των οποίων βιώνουμε οδυνηρά κατά την παρούσα κρίση....
"Οι παιδιάστικες συμπεριφορές προκαλούν διλήμματα και αμφιβολίες που απλώνονται σαν αχόρταγη δυσπιστία προς τους άλλους, όπως και ανασφάλειες που γυρνούν πολύ εύκολα σε τυραννία....
"""Ο δρόμος του φιδιού"" είναι μιά πραγματεία μύησης στην γνώση, είναι ένα παζλ που συνθέτει ο Γιάννης Σουλιώτης από γνωστά και ανέκδοτα κείμενα του Φερνάντο Πεσσόα που καλούν στον δρόμο της γνώσης, τον δρόμο που διάνυε ο Πεσσόα σαν τον Οδοιπόρο του, παραμυθούμενος για λίγο ή περισσότερο με γοητευτικές συναναστροφές: με τους αρχαίους Έλληνες θεούς, την Μεταφυσική, την Αλχημεία, την Μασονία, την Καβάλα, τους Ναϊτες, τους Ροδόσταυρους, την Επιστήμη, την Τέχνη, την Θρησκεία......
Μεγάλος σκαπανέας της αραβικής και περσικής ποίησης και φιλολογίας και του ισλαμικού μυστικισμού ο εν λόγω συγγραφέας υπήρξε
καθηγητής της περσικής και αραβικής φιλολογίας στο Πανεπιστήμιου του Cambridge και έγραψε πολλά έργα για τον ισλαμικό
μυστικισμό, την περσική ποίηση και την αραβική φιλολογία.
Τα κύρια θέματα που πραγματεύεται στρέφονται γύρω από τα εξής ερωτήματα. Είναι προσωπικός ή απρόσωπος ο Θεός; Πως
τον δέχονται οι χριστιανοί και πως οι μουσουλμάνοι; Τι σχέση έχει το ανθρώπινο πρόσωπο του Θεού; Ποιο νόημα και ποια σημεία έχει
για το πρόσωπο του ανθ...
"""Φιλοκαλία των ιερών νηπτικών"" είναι η φημισμένη ανθολογία ασκητικών κειμένων, που οργώνει αμέσως ή εμμέσως της συνειδήσεως των ορθοδόξων χριστιανών τους τελευταίους δύο και πλέον αιώνες. Δεν είναι έργο με αναφορά το παρελθόν. Μέσα από τις σελίδες της ενάγει ο δρόμος για να κατανοήσουμε δυσνόητα χαρακτηριστικά του συλλογικού μας προσώπου μαζί με καθοριστικές ιδέες και αξίες μας. Μας δίνει την δυνατότητα να θεμελιώσουμε επιστημονικά μια νεοελληνική ανθρωπολογία, που οδυνηρά μας λείπει, δημιουργώντας μόνιμη κρίση πολιτισμού....
"Από όλες τις προσαγορεύσεις που μπορούμε εμείς οι άνθρωποι να εκφράσουμε, η γλώσσα είναι η υψηλότερη και μακράν όλων η πρώτη. Η γλώσσα είναι αυτή που κατ' αρχάς και τελικά μας στέλνει νεύματα για την ουσία ενός πράγματος. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει σε καμμία περίπτωση ότι η γλώσσα -με κάθε σημασία της λέξης, που την έχουμε συλλάβει τυχαία- μας παρέχει και τη διαφανή ουσία του πράγματος άπαξ διά παντός, όπως συμβαίνει με ένα έτοιμο προς χρήση αντικείμενο. Αλλά η αντίστοιχη κατάσταση, στην οποία ο άνθρωπος ακούει πραγματικά την προσαγόρευση της γλώσσας, είναι εκείνο το λέγειν...
Όσο σκληρό και πικρό, όσο ανασταλτικό και απειλητικό κι αν πα ραμένει το έλλειμμα σε κατοικίες, η καθαυτό ανάγκη εν σχέσει προς το κατοικείν δεν συνίσταται πρωταρχικά στην έλλειψη κατοικιών... είναι επίσης παλαιότερη από τους παγκόσμιους πο λέμους και τις καταστροφές, παλαιότερη επίσης από την αύξηση του πληθυσμού της γης και την κατάσταση των βιομηχανικών εργατών... συνίσταται στο γεγονός ότι οι θνητοί πρέπει να αναζητούν πάντοτε εξαρχής την ουσία του κατοικείν, στο γεγονός ότι πρέπει πρώτα να μάθουν να κατοικούν.
Τι θα συνέβαινε άραγε εάν η α νεστιότητα του ανθρώπου συ...
Το να μιλήσει κανείς για τον Ηράκλειτο, είναι ένα έργο πολλαπλά επίφοβο. Τα εκατόν είκοσι έξι αποσπάσματα, λίγες γραμμές το καθένα, που διασώθηκαν, καθιστούν πολύ δύσκολη κάθε προσπάθεια που αποβλέπει στην ανασύσταση του συνόλου αυτής της σκέψης· εξάλλου, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι, από την Αρχαιότητα ακόμα, το επίθετο σκοτεινός είχε συνδεθεί με το όνομα του Εφέσιου φιλοσόφου και ότι ο Σωκράτης κι ο Αριστοτέλης ομολογούν την δυσκολία τους να κατανοήσουν, ακόμα και να διαβάσουν, ένα έργο που, κατά πάσα πιθανότητα, πρέπει να ήταν πολύ λιγότερο αποσπασματικό από αυτό που έφτασε...