Χρησιμοποιούμε cookies για να κάνουμε ακόμα καλύτερη την εμπειρία σας στο site μας και για να διασφαλιστεί η αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδα μας. Επιλέγοντας «Αποδοχή» παρέχετε τη συγκατάθεση σας για τη χρήση των cookies, σύμφωνα με την πολιτική μας.
Περιέχει: Μέρος Α1, Σταθμοί στην εξέλιξη της γεωμετρίας, Σύστημα monge, Αξονομετρική προβολή, Μέρος Α2, Πρόλογος προοπτικής, Η
"οπτική" του Ευκλείδη, Η "σκηνογραφία" ως κλάδος της οπτικής, Η προοπτική μετά τον Ευκλείδη, Προοπτικές αναμορφώσεις,
Καμπυλόγραμμη προοπτική, Η γεωμετρική νοηματοδότηση της αρχιτεκτονικής, Προοπτική, Η προοπτική ως κεντρική προβολή
- προοπτικό σε κατακόρυφο πινάκα, Οπτικές ψευδαισθήσεις και οπτικές τεχνικές, Προοπτικές αναμορφώσεις, Ανακατασκευή
από προοπτικό, Ένταξη προοπτικού σε φωτογραφία, Προοπτική εικόνα σε πλάγιο πινάκα, Προοπτική ε...
"""Εξωτερικό ημερολόγιο"", κατ’ αντιδιαστολήν προς το ""εσωτερικό"" (το journal intime), το βιβλίο αυτό περιλαμβάνει -υπό μορφήν επιφυλλίδων, κριτικών παρεμβάσεων και βιβλιοκρισιών (που οι περισσότερες δημοσιεύτηκαν στην εφημερίδα ""Το Βήμα"")- χρονολογημένες ""σημειώσεις"" για γεγονότα και φαινόμενα της πολιτισμικής μας ζωής των τελευταίων δεκατριών χρόνων. Η σύγχυση των λογοτεχνικών σπουδών, ο επαρχιωτισμός της κριτικής, η διαφημιστική βία, τα ιδεολογήματα της Θεωρίας, η παθογένεια του ελληνικού πανεπιστημίου, οι μεταμφιέσεις του λαϊκισμού, ο θρίαμβος της παρακουλτούρας, ...
"Με το ""Η λογοτεχνία σε κίνδυνο"" ο Τοντορόφ συνεχίζει την κριτική του στις θεωριοκρατούμενες γαλλικές λογοτεχνικές σπουδές, που οι κατευθύνσεις τους έχουν επεκταθεί και επιβληθεί όχι μόνο στην παρουσίαση της λογοτεχνίας από τα μέσα μαζικής επικοινωνίας, αλλά και στη μέση εκπαίδευση (κατάσταση όχι πολύ διαφορετική από τη δική μας, όπου από μαθητές του γυμνασίου και του λυκείου ζητείται, λ.χ., να προσδιοριστεί ""ο βαθμός εστίασης"" ή ""το μεταδιηγητικό επίπεδο"" ενός κειμένου). Παρουσιάζοντας το λογοτεχνικό κείμενο ως ένα αυτόνομο και αύταρκες γλωσσικό αντικείμενο, ο κόσμος...
"""'Γιατί να σου δώσω συνέντευξη? Όλοι οι δημοσιογράφοι είστε λογοκλόποι. Γιατί να σου δώσω τον χρόνο μου""? Ο διαβόητος σκηνοθέτης Σαμ Πέκινπα είχε αφήσει εμβρόντητο τον δημοσιογράφο που τον είχε επισκεφθεί για μια προκαθορισμένη συνέντευξη το 1982. Δεν είχε όμως απόλυτο άδικο. Ο δημοσιογράφος που είχε χτυπήσει το κουδούνι του είχε όντως πάει για να ""κλέψει"". Ο Πέκινπα είτε το γνώριζε είτε το συναισθανόταν ότι δεν στόχευε μόνο στα λόγια του. Εξού και είχε διαλέξει αυτό τον ακραίο τρόπο για να καταστήσει τον εαυτό του απρόσβλητο από την εχθρική ""επίθεση"". Και να φανταστ...
Με εφαλτήριο τη φοβερή προοπτική της χρεοκοπίας της Ελλάδας, ο συγγραφέας πραγματοποιεί μια αναδρομή στη φιλοσοφική σκέψη και στην ιστορία των αρχαίων Ελλήνων, προσπαθώντας να αποδείξει ότι τα οικονομικά φαινόμενα είναι κυκλικά και ότι τα οικονομικά προβλήματα της αρχαιότητας και η διαχείρισή τους δεν ήταν διαφορετικά αλλά παρεμφερή με τα δικά μας. Έτσι, από τη λήθη του μακρινού παρελθόντος αναδύεται η μορφή του νομοθέτη Σόλωνα, ο οποίος με τη σεισάχθειά του, δηλαδή την περίφημη αναδιάρθρωση των χρεών που εφήρμοσε στην αρχαία Αθήνα, μπορεί να αποτελέσει το πρότυπο για τη δι...
Τον Ιανουάριο του 1933, όταν ο Χίτλερ ανεβαίνει στην εξουσία, διακόσιοι περίπου ξένοι δημοσιογράφοι είναι διαπιστευμένοι στο Βερολίνο.
Ελάχιστοι από αυτούς θα απελαθούν.
Οι περισσότεροι θα παραμείνουν στην πρωτεύουσα του Ράιχ.
Αμερικανοί, Βρετανοί, Γάλλοι, όλοι τους καλοί γνώστες της Γερμανίας και συχνά γερμανόφιλοι, εργάζονται δηλώνοντας την πίστη τους
στην ελευθερία του Τύπου. Οι καθημερινοί τους συνομιλητές, όμως, ονομάζονται Γκέμπελς ή Γκέρινγκ. Ενώ γύρω τους θα αρχίσουν σύντομα να μαίνονται οι διώξεις εναντίον Εβραίων και αντιφρονούντων, αυτοί παλεύουν να α...