Χρησιμοποιούμε cookies για να κάνουμε ακόμα καλύτερη την εμπειρία σας στο site μας και για να διασφαλιστεί η αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδα μας. Επιλέγοντας «Αποδοχή» παρέχετε τη συγκατάθεση σας για τη χρήση των cookies, σύμφωνα με την πολιτική μας.
"O Martin Davis, ένας από τους πρωτοπόρους της ανάπτυξης της επιστήμης των υπολογιστών, παρουσιάζει μια μαγευτική εικόνα της ιστορίας της δημιουργίας και εξέλιξης των υπολογιστών....
"Το βιβλίο αυτό περιέχει κείμενα για τη γλώσσα, που γράφτηκαν τα τελευταία χρόνια από έναν επαγγελματία γραφιά με αγωνία για τη γλώσσα. Όχι αγωνία για τον κίνδυνο της εξαφάνισής της· τέτοιο κίνδυνο ο συγγραφέας δεν διακρίνει· αντίθετα, στις χιλιάδες ιστολόγια (τα μπλογκ δηλαδή) που έχουν κατακλύσει το Διαδίκτυο βλέπει την πιο κατηγορηματική διάψευση του μύθου για τη λεξιπενία των νέων. Όμως αγωνία για τα εμπόδια, τις λακκούβες και τις επικίνδυνες στροφές στο δρόμο, εμπόδια στο δρόμο της γλώσσας της ίδιας και τα εμπόδια στον καθημερινό αγώνα του καθενός μας να κατακτήσει τη ...
"Αυτός ο συλλογικός τόμος φιλοδοξεί να παρουσιάσει την πρώτη απόπειρα να αναλυθεί το λογοτεχνικό είδος του διηγήματος στη θεωρητική, την ιστορική και τη συγκριτική του διάσταση, να διευρυνθούν οι τάσεις και τα ρεύματα που επηρέασαν το ελληνικό διήγημα στη εξέλιξή του, αλλά και να αναδειχθούν όψεις του, όπως η σωματικότητα, η γυναικεία γραφή και η παρουσία του διηγήματος στο διαδίκτυο....
Η προκείμενη μονογραφία για το έργο του Διον. Σολωμού εντάσσεται στο πλαίσιο ερευνητικού σχεδίου αφιερωμένου στην ερμηνευτική προσέγγιση του αισθητικού ζητήματος της αναπαράστασης και των λογοτεχνικών παραμέτρων της, στο νεοελληνικό 19ο αιώνα, με κατευθυντήριους ιστορικοπολιτισμικούς άξονες την Αθήνα και τα Επτάνησα. Η αναπαράσταση, εννοημένη ως διαδικασία καλλιτεχνικού/λογοτεχνικού μετασχηματισμού της πραγματικότητας, μελετάται, στο πλαίσιο του παραπάνω ερευνητικού σχεδίου, σε δύο αντιστικτικές εκδοχές της με ιδιαίτερη βαρύτητα για το νεοελληνικό 19ο αιώνα, την αληθοφάνεια...
"Όλο και περισσότεροι πλέον αντιλαμβάνονται, ότι στην πραγματικότητα ο εχθρός -η μισαλλοδοξία, ο βιολογισμός, ο ρατσισμός και οι σύγχρονες παραφυάδες του φασισμού και του ναζισμού, η ολοκληρωτική κοσμοθεωρία, η μνημοκτονία, ο νεοναζιστικός αναθεωρητισμός και η μνησικακία- αν και ηθικά έκπτωτος, ποτέ δεν βρέθηκε εκτός των τειχών στην ευημερούσα μεταπολεμική Ευρώπη των αλλεπάλληλων κυμάτων διεύρυνσης και ενοποίησης που καμώνονταν αυτάρεσκα ότι στον πυρήνα της ταυτότητάς της έχει τοποθετήσει τη συνείδηση της καταστροφής. Η αναγκαία εργασία πένθους δεν συντελέστηκε. Η επεξεργασ...
Συναγερμός! Οι απάτες στα εργαστήρια έχουν εκτιναχτεί στα ύψη τις δύο τελευταίες δεκαετίες, κυρίως στις βιοϊατρικές επιστήμες.
Ένα ποσοστό επιστημόνων της τάξης του 2% παραδέχονται ότι έχουν επινοήσει ή παραποιήσει αποτελέσματα μία φορά στην καριέρα τους.
Το μικρό αυτό ποσοστό ισοδυναμεί με 140.000 ερευνητές ανά τον κόσμο!
Είναι σοβαρά τα πράγματα; Πολύ σοβαρά. Διότι η βιολογία και η ιατρική αφορούν την υγεία, τη ζωή, τον θάνατο.
Είναι αποδεκτό νέα φάρμακα να ελέγχονται, και ενδεχομένως να παίρνουν άδεια κυκλοφορίας, βάσει πειραμάτων λίγο πολύ στημένων;
Ο...
"Η ιστοριογραφία -είναι επιστήμη ή τέχνη? Κανένα άλλο ερώτημα δεν απασχόλησε τη θεωρία της ιστορίας στον 20ό αι. όσο αυτό. Μια κύρια συμβολή στη συζήτηση για το καθεστώς της ιστορίας υπήρξε η άποψη του Hayden White ότι η ιστοριογραφία όπως και η μυθοπλαστική αφήγηση βασίζονται στην πλοκή (emplotment). Απέναντι στη θέση αυτή διάφοροι ιστορικοί υπερασπίστηκαν με πάθος τον επιστημονικό χαρακτήρα της ιστορίας. Από τη μια πλευρά η αφήγηση υπονομεύει τη θετικιστική θεωρία της ιστορίας, από την άλλη πλευρά η ύπαρξη ενός ""σημαινόμενου"" διακρίνει την ιστορία από τη μυθοπλασία. Το ...
"Η ""Ιστορία της αρχαίας τέχνης"" είναι το αριστούργημα του Winckelmann - ένα έργο ορόσημο στο πεδίο των αρχαιογνωστικών επιστημών - που τον έκανε γνωστό σε όλον τον κόσμο....
"Ο ανά χείρας ""Οδηγός"" έχει ένα συγκεκριμένο στόχο και σχεδιάστηκε βάσει αυτού: να λειτουργήσει ως υποδομή για την εισαγωγή των νέων φιλολόγων στην επιστήμη της Νεοελληνικής Φιλολογίας μέσα από το συναφές, προβλεπόμενο σε πανεπιστημιακά προπτυχιακά προγράμματα φιλολογικών σπουδών, εισαγωγικό μάθημα. Συγκεντρώθηκε, ως εκ τούτο, σε μια κριτικά και εύληπτα επεξεργασμένη ενότητα, εκείνο το απαραίτητο υλικό που μπορεί να βοηθήσει πρωτοετείς φοιτητές και φοιτήτριες της Φιλολογίας να εξοικειωθούν με τη Νεοελληνική Φιλολογίας και το επιστημονικό πνεύμα της, να κατακτήσουν γνωστικ...
"Ποια είναι η ελληνική ρίζα της λέξης ""τουρνουά""? Είναι σωστό να γράφουμε Βατοπαίδι ή Βατοπέδι? Η σφαίρα εξοστρακίζεται ή εποστρακίζεται? Το ""φελέκι"" είναι κακιά λέξη? Ποια σχέση έχουν οι κάλπες με τους κάλπικους παράδες? Υπάρχουν σεβάσμιοι κουκουλοφόροι? Αληθεύει ότι το ""ντιμπέιτ"" προέρχεται από το ""δίβατον""? Υπήρχαν λαθρομετανάστες το 1928? Εκτός από Δεκεμβριανά και Ιουλιανά, μήπως υπάρχουν και Οκτωβριανά? Τελικά, τι σημαίνει η λέξη ""βία"" στα ποιήματα του Δ. Σολωμού? Είναι σωστό να λέμε ασθενής και οδοιπόρος ή μήπως το σωστό είναι διπόρος? Ποια σχέση έχουν οι πα...
"Τι είναι ο μαϊτζέβελος, η κατσιφάρα και το ζεμπερέκι? Τι φτιάχνει ο κουγιουμτζής, πού δουλεύει ο καλιοντζής και με τι ασχολείται ο παϊτέρης? Ποια είναι η μοναδική ελληνική λέξη που αρχίζει από ζν? Σε ποιο μέρος του ελληνόφωνου κόσμου θα καθίσετε στην τσαέρα και πού θα φάτε στην παδέλα? Ποιο φρούτο είναι το ζαρταλούδι και ποιο η πατίχα? Είναι κακό να βάζει κανείς μαναφούκια? Σε τι διαφέρει η μιντινέτα από τη μαντινούτα?...