Χρησιμοποιούμε cookies για να κάνουμε ακόμα καλύτερη την εμπειρία σας στο site μας και για να διασφαλιστεί η αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδα μας. Επιλέγοντας «Αποδοχή» παρέχετε τη συγκατάθεση σας για τη χρήση των cookies, σύμφωνα με την πολιτική μας.
"Το βιβλίο αυτό περιέχει κείμενα για τη γλώσσα, που γράφτηκαν τα τελευταία χρόνια από έναν επαγγελματία γραφιά με αγωνία για τη γλώσσα. Όχι αγωνία για τον κίνδυνο της εξαφάνισής της· τέτοιο κίνδυνο ο συγγραφέας δεν διακρίνει· αντίθετα, στις χιλιάδες ιστολόγια (τα μπλογκ δηλαδή) που έχουν κατακλύσει το Διαδίκτυο βλέπει την πιο κατηγορηματική διάψευση του μύθου για τη λεξιπενία των νέων. Όμως αγωνία για τα εμπόδια, τις λακκούβες και τις επικίνδυνες στροφές στο δρόμο, εμπόδια στο δρόμο της γλώσσας της ίδιας και τα εμπόδια στον καθημερινό αγώνα του καθενός μας να κατακτήσει τη ...
"Το βιβλίο ""Έτσι βλέπω τον κόσμο: Η επιστήμη του Homo Universalis"" είναι ένα βλέμμα καθαρό και διεισδυτικό στα αποτελέσματα της σύγχρονης επιστήμης ενώ γεφυρώνει τις αποστάσεις της με τη θρησκεία και τη φιλοσοφία. Στο βιβλίο αυτό οι συγγραφείς μας δίδουν μια σαφή απάντηση στο πως τα επιτεύγματα της Επιστήμης, η Θεωρία της Σχετικότητας και η Κβαντική Φυσική ανατρέπουν το μέχρι σήμερα συμπαντικό κοσμοείδωλο. Οι έννοιες: ύλη, χρόνος και χώρος αποκτούν μια νέα εννοιολογική χροιά και σημασία με αποτέλεσμα να γεννιέται αναπόφευκτα ένας νέος Πολιτισμός, όπου η ύλη δεν αποτελεί π...
"Το βιβλίο αυτό -όπως άλλωστε και η ομώνυμη τηλεοπτική εκπομπή στην οποία βασίστηκε- δεν απευθύνεται μονάχα στους λάτρεις της λογοτεχνίας αλλά σε ένα πολύ ευρύτερο κοινό, το οποίο παραμένει ευαίσθητο στα προβλήματα και στις αναζητήσεις του καιρού μας. Μεταγράφοντας τις συζητήσεις που έκανε είτε μόνος είτε με τη Μικέλα Χαρτουλάρη με τους 33 διάσημους συγγραφείς αυτού του τόμου, ο Ανταίος Χρυσοστομίδης στρέφει κάθε φορά τη ματιά του σε ένα συγκεκριμένο θέμα ανάλογα με τα ενδιαφέροντα του συνομιλητή του. Θέματα που αφορούν την εποχή μας -τα προβλήματα της δημοκρατίας στον δυτι...
"Η καρδιά κατέχει σε όλους σχεδόν τους υψιπετείς πολιτισμούς κεντρική συμβολική θέση, άλλοτε ως έδρα της ψυχής και άλλοτε ως σύμβολο της αγάπης, του έρωτα και της συμπόνιας. Οι ποιότητές της καθρεφτίζουν το ποιόν του ίδιου του ανθρώπου που έχουμε απέναντί μας, δείχνοντας αν αυτός είναι καλόκαρδος, μεγαλόκαρδος, σκληρόκαρδος ή άκαρδος. Στο φόβο η καρδιά μας τρέμει) στη λύπη γίνεται βαριά σαν πέτρα) στον έρωτα πεταρίζει και στη ευτυχία αγάλλεται. Κι ό,τι όμορφο, το φυλάμε βαθιά μέσα της....
"Ποια είναι η ελληνική ρίζα της λέξης ""τουρνουά""? Είναι σωστό να γράφουμε Βατοπαίδι ή Βατοπέδι? Η σφαίρα εξοστρακίζεται ή εποστρακίζεται? Το ""φελέκι"" είναι κακιά λέξη? Ποια σχέση έχουν οι κάλπες με τους κάλπικους παράδες? Υπάρχουν σεβάσμιοι κουκουλοφόροι? Αληθεύει ότι το ""ντιμπέιτ"" προέρχεται από το ""δίβατον""? Υπήρχαν λαθρομετανάστες το 1928? Εκτός από Δεκεμβριανά και Ιουλιανά, μήπως υπάρχουν και Οκτωβριανά? Τελικά, τι σημαίνει η λέξη ""βία"" στα ποιήματα του Δ. Σολωμού? Είναι σωστό να λέμε ασθενής και οδοιπόρος ή μήπως το σωστό είναι διπόρος? Ποια σχέση έχουν οι πα...
"Τι είναι ο μαϊτζέβελος, η κατσιφάρα και το ζεμπερέκι? Τι φτιάχνει ο κουγιουμτζής, πού δουλεύει ο καλιοντζής και με τι ασχολείται ο παϊτέρης? Ποια είναι η μοναδική ελληνική λέξη που αρχίζει από ζν? Σε ποιο μέρος του ελληνόφωνου κόσμου θα καθίσετε στην τσαέρα και πού θα φάτε στην παδέλα? Ποιο φρούτο είναι το ζαρταλούδι και ποιο η πατίχα? Είναι κακό να βάζει κανείς μαναφούκια? Σε τι διαφέρει η μιντινέτα από τη μαντινούτα?...
"Tο κύριο θέμα του βιβλίου είναι η διεξοδική πραγμάτευση του έργου του Αρχιμήδους ""Κύκλου Μέτρησις"" (Παράθεση του αρχαίου κειμένου - Μεταγλώττισή του στη νεοελληνική - Επεξηγήσεις και σχόλια - Επικουρικά βοηθήματα κ.λπ.) Επιπροσθέτως παρατίθεται και μια συνοπτική σκιαγράφηση του συγγράμματος του μαθηματικού Ευτοκίου (6ος μ.Χ. αιώνας), που περιέχει σχόλιά του στο ""Αρχιμήδους Κύκλου Μέτρησις""."...
"Αποσπάσματα ζωής, εξομολογητικές αναδρομές στο χρόνο, στα πρόσωπα και στους τόπους, σκέψεις για τη λογοτεχνία, την Ιστορία και τον σύγχρονο ""γυναικείο λόγο"" απαρτίζουν το βιβλίο ""Από τη ζωή στη λογοτεχνία"" της Ρέας Γαλανάκη....
Εφόσον δεν γνωρίζουμε τίποτα για τον Όμηρο, κάθε σημερινή ανάγνωση των επών είναι φυσικό να ασκεί κάποια βία πάνω στο κείμενο.
Αναγνωρίζοντας μόνο στα πολεμικά ήθη την ομηρική αυθεντικότητα, προβάλλοντας δηλαδή την Ιλιάδα και αποσιωπώντας την Οδύσσεια, η
«Ομηρική μάχη» αναλαμβάνει να περιγράψει τον ομηρικό πολεμιστή σαν μια από τις πιο ακέραιες εμφανίσεις της ελληνικής ψυχής. Οι
αξίες γεννιούνται πάντα μέσα στον κίνδυνο και τον πόλεμο. Δεν είναι λοιπόν παράξενο που το έπος –παρά τις σφαγές και τις
αιμοσταγείς αριστείες– παρουσιάζεται σαν ένα πολύπτυχο εγχειρίδιο ήθο...