Χρησιμοποιούμε cookies για να κάνουμε ακόμα καλύτερη την εμπειρία σας στο site μας και για να διασφαλιστεί η αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδα μας. Επιλέγοντας «Αποδοχή» παρέχετε τη συγκατάθεση σας για τη χρήση των cookies, σύμφωνα με την πολιτική μας.
Ο αχριδηνός ποιητής Γρηγόριος Σταυρίδης ή Παρλίτσεφ διένυσε το δεύτερο ήμισυ του 19ου αιώνα τη διαδρομή από την προεθνική κοινότητα των ρωμιών χριστιανών (με την ελληνική γλώσσα της, αλλά και τη σχετική ανοχή της σε κάποιες τοπικές και εθνοπολιτισμικές ιδιαιτερότητες) προς την εθνική νεωτερικότητα. Από την παραλίμνια μακεδονίτικη πολιτεία, όπου γεννήθηκε, έως την ελληνική πρωτεύουσα, όπου μετέβη για σπουδές με τη φιλοδοξία να ακολουθήσει ποιητική σταδιοδρομία, χωρίς όμως επιτυχία παρά τον θρίαμβο του ποιήματός του "Ο Αρματωλός" στον Ράλλειο ποιητικό διαγωνισμό του 1860, και...
"Οι επιστήμες της Διατροφής και της Χημείας Τροφίμων είναι δύο παράλληλες επιστήμες που εξετάζουν το τρόφιμο από διαφορετικές πλευρές. Η Διατροφή ασχολείται με το τρόφιμο βλέποντάς το ως πηγή θρεπτικών υλών, ενώ η Χημεία Τροφίμων βλέπει το τρόφιμο ως ένα σύνολο μορίων που το καθένα έχει διαφορετική δομή και ιδιότητες. Στις σελίδες του βιβλίου αυτού επιχειρείται το δημιουργικό συνταίριασμα των δύο αυτών επιστημών, που μας βοηθάει να καταλάβουμε καλύτερα το τόσο πολύπλοκο και γι' αυτό επιστημονικά προκλητικό και πανέμορφο (βιο-)σύστημα που λέγεται τρόφιμο....
"Βασική λειτουργία της παιδείας, μέσα στα πλαίσια της αρμονικής αναπτύξεως σώματος και ψυχής, είναι η ανέλιξη των εσωτερικών δυνάμεων του μαθητή στο ανώτατο δυνατό σημείο και η ηθική του τελείωση, με σύγχρονες παιδαγωγικές μεθόδους και μέσα σε μια διαρκή κατάσταση ελευθερίας. Πολλοί είναι οι παράγοντες της αγωγής και οι παράμετροι του εκπαιδευτικού συστήματος, η επίδραση των οποίων είναι καθοριστικής σημασίας για την επίτευξη της σκοπιμότητας αυτής....