Χρησιμοποιούμε cookies για να κάνουμε ακόμα καλύτερη την εμπειρία σας στο site μας και για να διασφαλιστεί η αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδα μας. Επιλέγοντας «Αποδοχή» παρέχετε τη συγκατάθεση σας για τη χρήση των cookies, σύμφωνα με την πολιτική μας.
"Στην κουλτούρα μας, η ""ημιμάθεια"" έχει αρνητική χροιά: παρά την περιορισμένη γνωστική της βάση, δημιουργεί μια ψευδαίσθηση βεβαιότητας. Μάλιστα, οι ημιμαθείς θεωρούνται πιο επικίνδυνοι από τους αμαθείς!...
"Το βιβλίο αποτελεί μια εύληπτη επισκόπηση της κοινωνικής και πολιτισμικής ανθρωπολογίας. Σε αυτή τη ριζικά αναθεωρημένη και ενημερωμένη έκδοση, ο Thomas Hylland Eriksen εστιάζει σε ουσιαστικά ζητήματα, όπως η συγγένεια, ο εθνοτισμός, οι τελετουργίες και τα πολιτικά συστήματα, παρέχοντας πλήθος παραδειγμάτων που δείχνουν, αφενός, το επιστημονικό εύρος της Ανθρωπολογίας και, αφετέρου, τη σπουδαιότητα της συγκριτικής ανάλυσης....
"Μια συλλογή άρθρων, συνεντεύξεων, ομιλιών και εισηγήσεων του Χάρη Βλάδου από την πενταετία της κρίσης, 2009-2014, μιας βαθιάς κρίσης μετασχηματισμού της οικονομίας και της κοινωνίας μας, άλλοτε εκκωφαντικής στις εκδιπλώσεις και τα αποτελέσματα της, άλλοτε υπόγειας, σιωπηλής και αδιόρατης, που ακόμα δεν έχει ολοκληρώσει τον ανατρεπτικό κύκλο της......
Tα 16 κείμενα αυτού του τόμου, δοκίμια πλαστά σύμφωνα με τον συγγραφέα τους, υπό τον τίτλο Πρώτο Ελάχιστο Ημερολόγιο, θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως το αποκορύφωμα της παρωδίας. Σχόλια των ηθών, της ηθικής, ξεσπάσματα ενός διεισδυτικού νου που η επικαιρότητα τον κάνει να παρωδεί, ίσως και να χλευάζει.
Πρόκειται για κείμενα-κανονικές ασκήσεις λογοτεχνικής παραποίησης, τα οποία αναγκάζουν τον αναγνώστη τους να δει με τη δέουσα καχυποψία κάποια πράγματα που μερικές φορές γίνονται πολύ στα σοβαρά. Κι η θεώρηση αυτή αποδεικνύεται αφάνταστα ανακουφιστική, γιατί μια από τις ...
Στο βιβλίο αυτό παρατίθενται δύο δοκίμια που ανήκουν στο ίδιο θεματικό πλαίσιο «τέχνη και φασισμός». Το πρώτο αναφέρεται στη Λένι Ρίφενσταλ και το άλλο στο κινηματογραφικό έργο του Γιούργκεν Ζύμπερμπεργκ. Το ενδιαφέρον που παρουσιάζουν για το σημερινό αναγνώστη έχει να κάνει με την ανίχνευση των αιτίων μιας διαφαινόμενης κατά τη δεκαετία του 1970 απενοχοποίησης κάποιων φωτογενών μορφών του φασισμού, των οποίων τα αίτια η Σόντακ εντοπίζει «στις νέες ευκαιρίες που δόθηκαν στην ιδέα του ωραίου» μέσα στην κοινωνία του θεάματος και του life style....