Χρησιμοποιούμε cookies για να κάνουμε ακόμα καλύτερη την εμπειρία σας στο site μας και για να διασφαλιστεί η αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδα μας. Επιλέγοντας «Αποδοχή» παρέχετε τη συγκατάθεση σας για τη χρήση των cookies, σύμφωνα με την πολιτική μας.
Η κλιματική κρίση είναι ήδη εδώ και απειλεί την επιβίωση του ανθρώπινου είδους.
Ακούμε διαρκώς πως δεν έχουμε καιρό για χάσιμο. Το έχουμε όμως συνειδητοποιήσει;
Η σωτηρία του πλανήτη απαιτεί να έρθουμε αντιμέτωποι με τον εαυτό μας και, κυρίως, με την απροθυμία να θυσιάσουμε την άνεσή μας για χάρη του μέλλοντός
μας. Η συλλογική δράση είναι εφικτή. Το έχουμε αποδείξει στο παρελθόν και μπορούμε να το κάνουμε ξανά. Όλα ξεκινούν από το τι τρώμε, και τι δεν τρώμε,
για πρωινό.
Με διορατικότητα, ενσυναίσθηση και τη σπιρτάδα που τον χαρακτηρίζει, ο ...
«Αριστούργημα» είχε χαρακτηρίσει ο Ζήσιμος Λορεντζάτος το ποίημα «Εν τω μηνί Αθύρ» του Κ.Π. Καβάφη. Είναι πράγματι. Γιατί όμως;
Πώς είναι δυνατόν ο ιδιοφυής ποιητής να το έγραψε για κάποιον τυχαίο, και άγνωστο νέο, που χάθηκε στο άνθος της ηλικίας του
στην πολύμορφη και αινιγματική Αλεξάνδρεια;
Μήπως το «Λεύκιος» είναι ένα ευρηματικό προσωπείο για επιμελώς κρυμμένους ήρωες, λόγω της κρυφής τους σύνδεσης με την ταυτότητα του
ίδιου του ποιητή;
Διατρέχοντας τους αιώνες, με αυτό το σύντομο δοκίμιο η συγγραφέας ιχνηλατεί τη σημασία ενός ονόματος που οδηγεί σε ε...
Εκατό χιλιάδες χρόνια πριν τουλάχιστον έξι «ανθρώπινα» είδη κατοικούσαν στη γη. Σήμερα υπάρχει μόνο ένα. Ο Homo Sapiens, δηλαδή εμείς. Πώς τα κατάφερε το είδος μας στη μάχη για την κυριαρχία; Πώς βρέθηκαν οι τροφοσυλλέκτες πρόγονοί μας να στήνουν πόλεις και βασίλεια; Πώς φτάσαμε να πιστεύουμε σε θεούς, σε έθνη και σε ανθρώπινα δικαιώματα; Να εμπιστευόμαστε χρήματα, νόμους και βιβλία; Να υποδουλωνόμαστε σε γραφειοκρατίες, χρονοδιαγράμματα και καταναλωτικά μοντέλα; Και πώς θα είναι ο κόσμος μας στις χιλιετίες που θα έρθουν;
Ο καθηγητής Γιουβάλ Νώε Χαράρι διατρέχει όλη την ...
"Βασική λειτουργία της παιδείας, μέσα στα πλαίσια της αρμονικής αναπτύξεως σώματος και ψυχής, είναι η ανέλιξη των εσωτερικών δυνάμεων του μαθητή στο ανώτατο δυνατό σημείο και η ηθική του τελείωση, με σύγχρονες παιδαγωγικές μεθόδους και μέσα σε μια διαρκή κατάσταση ελευθερίας. Πολλοί είναι οι παράγοντες της αγωγής και οι παράμετροι του εκπαιδευτικού συστήματος, η επίδραση των οποίων είναι καθοριστικής σημασίας για την επίτευξη της σκοπιμότητας αυτής....
"Στους αρχαίους μύθους και στις λαϊκές παραδόσεις των χωρών του κόσμου βρίσκει κανείς ιστορίες για φοβερές καταστροφές, κατακλυσμούς, παλιρροϊκά κύματα που σάρωσαν ολόκληρους πολιτισμούς και τους αφάνισαν. Σήμερα, έχουμε την τάση να πιστεύουμε ότι όλα αυτά είναι απλώς υπερβολές της ανθρώπινης φαντασίας. Την ίδια άποψη είχε και ο Paul LaViolette, ως τη στιγμή που ανακάλυψε ένα κρυπτόγραμμα χρονοκάψουλας στους αστερισμούς που συνδέουν τη δημιουργία του Γαλαξία μας με τα γεγονότα αυτά. Το ""Γη πυρόβλητος"" μας εξηγεί πώς αυτό το επιστημονικά προηγμένο μήνυμα συνδυάζεται με μια...