Χρησιμοποιούμε cookies για να κάνουμε ακόμα καλύτερη την εμπειρία σας στο site μας και για να διασφαλιστεί η αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδα μας. Επιλέγοντας «Αποδοχή» παρέχετε τη συγκατάθεση σας για τη χρήση των cookies, σύμφωνα με την πολιτική μας.
"Ποια είναι η ελληνική ρίζα της λέξης ""τουρνουά""? Είναι σωστό να γράφουμε Βατοπαίδι ή Βατοπέδι? Η σφαίρα εξοστρακίζεται ή εποστρακίζεται? Το ""φελέκι"" είναι κακιά λέξη? Ποια σχέση έχουν οι κάλπες με τους κάλπικους παράδες? Υπάρχουν σεβάσμιοι κουκουλοφόροι? Αληθεύει ότι το ""ντιμπέιτ"" προέρχεται από το ""δίβατον""? Υπήρχαν λαθρομετανάστες το 1928? Εκτός από Δεκεμβριανά και Ιουλιανά, μήπως υπάρχουν και Οκτωβριανά? Τελικά, τι σημαίνει η λέξη ""βία"" στα ποιήματα του Δ. Σολωμού? Είναι σωστό να λέμε ασθενής και οδοιπόρος ή μήπως το σωστό είναι διπόρος? Ποια σχέση έχουν οι πα...
ΝΕΟΤΕΡΕΣ ΓΕΝΙΕΣ ΘΕΩΝ ΚΑΙ ΗΡΩΕΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΙ ΓΕΙΤΟΝΙΚΩΝ ΛΑΩΝ
Στο τρίτο βιβλίο περιγράφονται οι δραστηριότητες των θεών της 4ης γενιάς, σύμφωνα με το γενεαλογικό δένδρο του Ησιόδου, και η σχέση τους με το γεωπεριβάλλον, ξεκινώντας από τους θεούς-ποταμούς και τους έξι μεγάλους θεούς και τις θεές του Ολύμπου.
Ακολουθούν οι θεοί των νεότερων γενεών και τελικά οι διάφοροι ήρωες.
Ιδιαίτερη σημασία δίδεται στους ήρωες προπάτορες των Ελλήνων, όπως και σε άλλους λιγότερο γνωστούς ή εντελώς αγνοημένους, όπως ο Παλαμήδης και ο Αγχίσης, καθώς και σε πολλούς που μέσω των ...
Εισαγωγή στη Γεωμυθολογία
Γεωλογικό και Φυσικογεωγραφικό Δυναμικό
Όλοι σχεδόν έχουν αποδεχθεί ότι η ελληνική μυθολογία είναι ένα γοητευτικό παραμύθι που δεν έχει καμία απολύτως σχέση
με την προϊστορική πραγματικότητα.
Η συστηματική μελέτη όμως της εξέλιξης του κλίματος κατά τα τελευταία 18.000 χρόνια κυρίως και των επιπτώσεών του
στον αιγαιακό και στον υπόλοιπο ευρωπαϊκό χώρο έδειξε ότι η πρώιμη πολιτισμική εξέλιξη των κατοίκων των περιοχών γύρω
από την Ανατολική Μεσόγειο και το Αιγαίο συνδέεται άμεσα με τις ευνοϊκές κλιματικές συνθήκες, την ίδια εποχ...
Στο βιβλίο αυτό παρατίθενται δύο δοκίμια που ανήκουν στο ίδιο θεματικό πλαίσιο «τέχνη και φασισμός». Το πρώτο αναφέρεται στη Λένι Ρίφενσταλ και το άλλο στο κινηματογραφικό έργο του Γιούργκεν Ζύμπερμπεργκ. Το ενδιαφέρον που παρουσιάζουν για το σημερινό αναγνώστη έχει να κάνει με την ανίχνευση των αιτίων μιας διαφαινόμενης κατά τη δεκαετία του 1970 απενοχοποίησης κάποιων φωτογενών μορφών του φασισμού, των οποίων τα αίτια η Σόντακ εντοπίζει «στις νέες ευκαιρίες που δόθηκαν στην ιδέα του ωραίου» μέσα στην κοινωνία του θεάματος και του life style....
"Βασική λειτουργία της παιδείας, μέσα στα πλαίσια της αρμονικής αναπτύξεως σώματος και ψυχής, είναι η ανέλιξη των εσωτερικών δυνάμεων του μαθητή στο ανώτατο δυνατό σημείο και η ηθική του τελείωση, με σύγχρονες παιδαγωγικές μεθόδους και μέσα σε μια διαρκή κατάσταση ελευθερίας. Πολλοί είναι οι παράγοντες της αγωγής και οι παράμετροι του εκπαιδευτικού συστήματος, η επίδραση των οποίων είναι καθοριστικής σημασίας για την επίτευξη της σκοπιμότητας αυτής....