Χρησιμοποιούμε cookies για να κάνουμε ακόμα καλύτερη την εμπειρία σας στο site μας και για να διασφαλιστεί η αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδα μας. Επιλέγοντας «Αποδοχή» παρέχετε τη συγκατάθεση σας για τη χρήση των cookies, σύμφωνα με την πολιτική μας.
"O Ύμνος εις την Ελευθερίαν του Διονυσίου Σολωμού μόνο τυχαίο γεγονός δεν υπήρξε στην αναγεννημένη ποίησή μας και στην Ιστορία της ελεύθερης νεοελληνικής ζωής. Γράφτηκε τις ώρες που εξελισσόταν η Επανάσταση του 1821, όταν οι καπνοί από τις μάχες είχαν σμίξει με τα πρώτα φανερώματα της νέας ποιητικής δημιουργίας, για ν’ αναστήσουν και πάλι ελεύθερη τη θεϊκιά κι όλη αίματα Πατρίδα. Ο ποιητής είχε ήδη υψωθεί ολόθυμα στην έννοια και στη μορφή της Ελευθερίας και συνέθεσε τον Μάιο του 1823 το διαρκέστερο συνειδησιακό χρέος του ελληνικού λαού να ζήσει πλέον ελεύθερος. Από τότ...
Η Ρενέ επιστρέφει στο εκδοτικό προσκήνιο με έναν «Έρωτα εξ αμελείας». Πρόκειται για ένα ποιητικό λεύκωμα, το οποίο κυκλοφορεί σε δίγλωσση έκδοση (ελληνικά και αγγλικά). Οι χειρόγραφοι στίχοι της ακουμπούν επάνω στις ασπρόμαυρες φωτογραφίες του Νίκου Ζήκου. Το βιβλίο, χωρισμένο σε τέσσερεις ενότητες, οδηγεί τον αναγνώστη από το «θλιμμένο μαύρο» στην αυτογνωσία του λευκού. Στις σελίδες του παρεμβάλλονται και πεζογραφήματα της συγγραφέως, τα οποία εντείνουν τον ερωτικό μυστικισμό του βιβλίου. Πρόσωπα, σώματα και αγγίγματα γίνονται το πρόσφορο έδαφος για να ανθίσουν οι λέξεις σ...
Δείγμα γραφής:
ΙΕΡΟΣ ΠΟΝΟΣ
Αισθάνομαι χωρίς προέλευση
χωρίς καταγωγή
όπου καταλήγω με καλύπτουν
οι μουσικές
οι φωτισμένες πλευρές των πόλεων.
Βαδίζω έξω από τα σύνορα
θέλοντας να συλληφθώ
και να ομολογήσω
ότι υπήρξα ένα τίποτα
ένας ιερός πόνος
στην ωμοπλάτη....
ΤΑ ΕΛΕΓΕΙΑ ΤΗΣ ΟΞΩΠΕΤΡΑΣ ΑΚΙΝΔΥΝΟΥ, Ελπιδοφόρου, Ανεμποδιστου, Το εικόνισμα, Έρως και ψυχή, Ελέγειο του Gruningen, Σολωμού συντριβή και δέος, La Pallida Morte, Περασμένα μεσάνυχτα, Παρασκευή που πάντα βρέχει, Ασημον, Η χαμένη κομμαγήνη, Τα εισόδια του προθανατισμένου (ΕΝΤΥΠΝΙΟΝ) ΙΟΥΛΙΟΥ ΛΟΓΟΣ ΡΗΜΑ, Το σκοτεινον, Το ύστερο των Σαββάτων....
Μια προσωπική επιλογή του Μάνου Ελευθερίου από παλαιότερα και νέα, ανέκδοτα γραπτά του συνθεμένα με την τεχνική της παραδοσιακής ρίμας. Συνθέσεις, ακριβώς, επί χάρτου. Ασκήσεις μετρικής. Μια πρόκληση, πάντα, για τους τεχνίτες του λόγου να συνθέσουν μέσ’ από μια μεγάλη ποικιλία μέτρων τη δική τους μουσική.
Επιπλέον, τα Ομοιοκατάληκτα, που δεν διαφέρουν θεματικά από το αναγνωρίσιμο ποιητικό σύμπαν του Μάνου Ελευθερίου, δείχνουν με τον πιο ανάγλυφο τρόπο την άρρηκτη ενότητα ποίησης και στιχουργικής που χαρακτηρίζει το έργο και την πορεία του....