Χρησιμοποιούμε cookies για να κάνουμε ακόμα καλύτερη την εμπειρία σας στο site μας και για να διασφαλιστεί η αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδα μας. Επιλέγοντας «Αποδοχή» παρέχετε τη συγκατάθεση σας για τη χρήση των cookies, σύμφωνα με την πολιτική μας.
Οι «Ναυαγοί χωρίς Σωσίβιο» επιχειρούν μια ανατομία, σε πολλαπλά επίπεδα, της σύγχρονης ελληνικής πραγματικότητας, όπως αυτή αποτυπώθηκε στην πρόσφατη οικονομική κρίση και μάλιστα στο κορύφωμά της. Επομένως, το έργο, παρά τον συμβολισμό των ονομάτων, πατάει στον κοινωνικό ρεαλισμό -τον βαθύτερο όμως και αποκαλυπτικό, όχι στην περιγραφική, επιφανειακή, νατουραλιστική εκδοχή του. Το ονόμασα δε «μυθοδοκίμιο», διότι συζευγνύει τον θεωρητικό-δοκιμιακό λόγο με το μυθικό-λογοτεχνικό στοιχείο....
Από το χωριό της Βιζύης στην Κωνσταντινούπολη κι από τη Νάπολη στο Κλάουσθαλ της Γερμανίας. Συγγραφέας της περίφημης Γενιάς του 1880, της μίας από τις δύο πιο γνωστές και πολυφράφους γενιές των ελληνικών γραμμάτων, ο Γεώργιος Βιζυηνός θα δημοσιεύσει πολύ λίγα διηγήματά του σε πολύ μικρό χρονικό διάσημα, ωστόσο, αυτά θα αρκέσουν για να κερδίσει μια θέση μεταξύ των πλέον διαβασμένων Ελλήνων συγγραφέων....
O γέρο Μανωλάκης είχε περάσει μικρός χτικιό κι η φωνή του στη δίνη των χρόνων είχε εξασθενήσει. Τα λόγια του έβγαιναν από το πανωλαίμι του αδύναμα, τάπαιρνε ο αγέρας και τα σκόρπιζε πριν ακουστούν. Ρώταγε τον παραγιό του που τον βόηθαγε στ' όργωμα: ''Τι χαμπάγια Λεφτεάκη;'' Καλά καλά δεν πρόφερε ούτε το ρο κι η άρθρωσή του ήταν χαλαρή, αδύνατο ο Λεφτέρης να καταλάβει τα λόγια του γέρου. Αφουγκραζόταν μόνο ένα ξερό σφύριγμα όμοιο οχιάς πριν ριχτεί στο θύμα. Από διαίσθηση ρίσκαρε ένα ''καλά είμαι μπάρμπα''. Τότε ο γέρο Μανωλάκης χαμογελούσε διάπλατα κι ύστερα ξερόβηχε βάνοντα...
Ο μεγάλος Έλληνας πεζογράφος σημάδεψε με το έργο του τα ελληνικά γράμματα, και αποτελεί ένα σημείο αναφοράς στην ευρωπαϊκή
λογοτεχνική πραγματικότητα του τέλους του 19ου αιώνα. Όσο ζούσε δεν τυπώθηκε κανένα έργο του.
Τα γραπτά του παρέμεναν σκόρπια στις εφημερίδες και στα... (διαβάστε περισσότερα)...