Χρησιμοποιούμε cookies για να κάνουμε ακόμα καλύτερη την εμπειρία σας στο site μας και για να διασφαλιστεί η αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδα μας. Επιλέγοντας «Αποδοχή» παρέχετε τη συγκατάθεση σας για τη χρήση των cookies, σύμφωνα με την πολιτική μας.
Οι «Ναυαγοί χωρίς Σωσίβιο» επιχειρούν μια ανατομία, σε πολλαπλά επίπεδα, της σύγχρονης ελληνικής πραγματικότητας, όπως αυτή αποτυπώθηκε στην πρόσφατη οικονομική κρίση και μάλιστα στο κορύφωμά της. Επομένως, το έργο, παρά τον συμβολισμό των ονομάτων, πατάει στον κοινωνικό ρεαλισμό -τον βαθύτερο όμως και αποκαλυπτικό, όχι στην περιγραφική, επιφανειακή, νατουραλιστική εκδοχή του. Το ονόμασα δε «μυθοδοκίμιο», διότι συζευγνύει τον θεωρητικό-δοκιμιακό λόγο με το μυθικό-λογοτεχνικό στοιχείο....
"Είχα μείνει μόνη στη μεγάλη βιβλιοθήκη αναζητώντας τα χαμένα κομμάτια της ζωής μου σε ένα παλιό κιβώτιο που φιλοξενούσε μια σειρά παπύρων με την αλληλογραφία του Λουκιανού... Στο ένα χέρι έσφιγγα τον πάπυρο με την βούλα του νεκρού Λουκιανού που μου χάρισε την ελευθερία και στο στήθος μου ένα πουγκί με πολλά χρυσά νομίσματα που περιελάμβανε η διαθήκη του για μένα......
"Ο Αισχύλος, μετά το θριαμβευτικό ανέβασμα της παράστασης Πέρσες, στο θέατρο της πόλης Γέλα της Σικελίας όπου καταχειροκροτήθηκε από ένα θερμότατο ακροατήριο, συγκινημένος...
"Ο Νικάνορας, ο νεαρός Μακεδόνας γιατρός, μετά τον θάνατο του Μεγάλου Αλεξάνδρου και ύστερα από πολλές περιπέτειες, θα βρεθεί στην αυλή του Πτολεμαίου στην Αλεξάνδρεια. Πίσω στην Μακεδονία τον περιμένει η αγαπημένη του γυναίκα και τα παιδιά του, αλλά παρά τον διακαή πόθο του να γυρίσει κοντά τους, η μοίρες έχουν γι' αυτόν άλλα σχέδια......
"Την εποχή του Νέου Βασιλείου της Αιγύπτου, οι Φαραώ ίδρυσαν τον Τόπο της Αλήθειας, ένα χωριό κοντά στις κοιλάδες των Βασιλέων και των Βασιλισσών στη δυτική όχθη του Νείλου όπου έμεναν οι εργάτες και οι καλλιτέχνες που είχαν αποκλειστικό τους έργο την κατασκευή και τον στολισμό των τάφων των Φαραώ και των οικογενειών τους....
"Ο Νικόλας Βεργίδης θεωρείται από τους τυχερούς άνδρες. Καθαρόαιμο αρσενικό, νέος, ευπαρουσίαστος, έξυπνος, µε επαγγελματική επιτυχία που τον κατατάσσει στους μεγάλους επιχειρηματίες. Η φήμη του στις κατακτήσεις του γυναικείου φύλου είναι μεγάλη αφού αποτελεί το ιδανικό πρότυπο άνδρα για κάθε γυναίκα....
O γέρο Μανωλάκης είχε περάσει μικρός χτικιό κι η φωνή του στη δίνη των χρόνων είχε εξασθενήσει. Τα λόγια του έβγαιναν από το πανωλαίμι του αδύναμα, τάπαιρνε ο αγέρας και τα σκόρπιζε πριν ακουστούν. Ρώταγε τον παραγιό του που τον βόηθαγε στ' όργωμα: ''Τι χαμπάγια Λεφτεάκη;'' Καλά καλά δεν πρόφερε ούτε το ρο κι η άρθρωσή του ήταν χαλαρή, αδύνατο ο Λεφτέρης να καταλάβει τα λόγια του γέρου. Αφουγκραζόταν μόνο ένα ξερό σφύριγμα όμοιο οχιάς πριν ριχτεί στο θύμα. Από διαίσθηση ρίσκαρε ένα ''καλά είμαι μπάρμπα''. Τότε ο γέρο Μανωλάκης χαμογελούσε διάπλατα κι ύστερα ξερόβηχε βάνοντα...