Χρησιμοποιούμε cookies για να κάνουμε ακόμα καλύτερη την εμπειρία σας στο site μας και για να διασφαλιστεί η αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδα μας. Επιλέγοντας «Αποδοχή» παρέχετε τη συγκατάθεση σας για τη χρήση των cookies, σύμφωνα με την πολιτική μας.
Τα πράγματα δεν ταράζουν τους ανθρώπους, αλλά η άποψη που κάποιοι έχουν για τα πράγματα. Ο θάνατος δεν είναι κάτι φοβερό, επειδή και στον Σωκράτη θα φαινόταν φοβερός αν ήταν. Εκείνο που προκαλεί φόβο είναι η ιδέα του θανάτου, διότι είναι τρομακτική. Όταν, λοιπόν, βρίσκουμε εμπόδια, ταραζόμαστε ή λυπόμαστε, δεν πρέπει να κατηγορούμε κανέναν άλλον παρά μόνο τους εαυτούς μας. Ο απαίδευτος άνθρωπος, όταν πέσει σε δυστυχία κατηγορεί τους άλλους. Ο μορφωμένος όμως δεν κατηγορεί ούτε τους άλλους ούτε τον εαυτό του. Να μη ζητάς να γίνονται τα πράγματα όπως τα θέλεις εσύ, αλλά να τα...
Κάθε φθινόπωρο από το Ελευσίνιον των αρχαίων Αθηνών μύστες ξεκινούν την ιερή πορεία τους προς την Ελευσίνα, διασχίζοντας την Ιερά Οδό και μετά από μια σειρά δρωμένων που κρατούν τους προσκυνητές σε εγρήγορση, βαπτίζονται στις δίδυμες λίμνες, τους Ροιτούς. Η πορεία συνεχίζεται και τελικά φθάνουν στο Ιερόν Τελεστήριον, όπου θα διαδραματιστούν σκηνές ιερές. Σκηνές που αφήνουν τους πιστούς με το στόμα ανοικτό και τους μυούν στα βαθύτερα μυστήρια, σ’ αυτά που αποθεώνουν τον άνθρωπο και τον φέρνουν σε συνάντηση με το θείο. Στα μυστήρια που δεν καταγράφηκαν ποτέ, γιατί οι μύστες τ...
"Η Δημοκρατία, το πολίτευμα που και σήμερα αποτελεί παγκόσμιο πολιτικό αίτημα, γεννήθηκε στην Ελλάδα πριν από τριάντα περίπου αιώνες, ως προϊόν της ελευθερίας και της ανάπτυξης του ελεύθερου ανθρώπου - των οποίων έγινε αμέσως καταφύγιο και προϋπόθεση....
"Το αρχαίο κείμενο του συγγράμματος του Αρχιμήδους ""Περί της Μεθόδου των Μηχανικών Θεωρημάτων"" έγινε γνωστό στην επιστημονική κοινότητα την περίοδο 1906-1910, όταν ο μεγάλος Δανός φιλόλογος J. L. Heiberg το εντόπισε και κατώρθωσε να το διαβάσει μέσα από ένα ""παλίμψηστο"" (αυτό που τελικώς δημοπρατήθηκε από τον οίκο Christies, το 1998, στη Ν. Υόρκη)....
"Η πλατωνική διανόηση είναι ένα περίπλοκο και περίτεχνο υφάδι σχέσεων που ορίζονται και αφορίζονται χάριν του ""Αγαθού"", του σχεδόν ισοσθενούς προς το ωραίο, του οποίου η υπεροχή, αδιαμφισβήτητη σ' όλο το φάσμα της πλατωνικής φιλοσοφίας, υπενθυμίζει ότι το άδυτο φως δεν είναι του ήλιου του αισθητού. Επειδή η θεία τρέλα είναι ανώτερη από την ανθρώπινη σωφροσύνη, η ψυχή, στα χαμηλά πεδία της ετερότητας, μακριά συνήθως από την επίπνοια της θεότητας, μετρά τις πληγές της σπαραγμένης ενότητάς της, ενώ, σε στιγμές εξαιρετικά προνομιούχες, ανάγεται, διά του θείου έρωτος, από του ...