Χρησιμοποιούμε cookies για να κάνουμε ακόμα καλύτερη την εμπειρία σας στο site μας και για να διασφαλιστεί η αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδα μας. Επιλέγοντας «Αποδοχή» παρέχετε τη συγκατάθεση σας για τη χρήση των cookies, σύμφωνα με την πολιτική μας.
"Ο Βασίλης Συκάς είναι φωτογράφος ουσίας. Όταν φωτογραφίζει, ο φακός του εστιάζει στο ουσιαστικό, βάζοντας σε παρένθεση τα συμβεβηκότα της ουσίας, όπως τα όρισε ο Αριστοτέλης. Δηλαδή, ασκεί ""εποχή"", κατά τη μέθοδο του Χούσσερλ, και αφήνει απ' έξω ως αδιάφορα τον χρόνο, τον χώρο, την αιτία, τη σχέση, την ποσότητα. Αυτή η καλλιτεχνική προσέγγιση είναι κατεξοχήν ο τρόπος που οφείλουμε να πλησιάζουμε και να σεβόμαστε τον Μύθο. Γιατί ο Μύθος δεν έχει χρόνο και δεν λογοδοτεί σε καμιά κατηγορία της Λογικής. Σκέφτηκε ποτέ κανείς σοβαρά πόση ήταν η ηλικία της Ελένης στην Σπάρτη? Τ...
"Στη φιλόξενη αγκαλιά των αρκαδικών βουνών, ανάμεσα στις βουνοπλαγιές του μυθικού Μαίναλου και του Ιερού Λύκαιου όρους, εδώ που ο Αλφειός και ο Λούσιος αργοκυλούν τα γάργαρα νερά τους, ανταμώνουν αρμονικά ένα σημαντικό κομμάτι της ιστορίας μας με τη μοναδική ορεινή ομορφιά. Η Καρύταινα, τα χωριά και η έκταση την οποία καταλαμβάνει σήμερα ο δήμος Γόρτυνος ανήκουν σε εκείνους τους τόπους που αγαπήθηκαν πολύ από τους θεούς και τους ανθρώπους....
"[...] Όταν επέστρεψε στη Γαλλία, εργάστηκε ακούραστα για την αξιοποίηση του σημαντικού και πλούσιου υλικού που είχε συλλέξει, με σκοπό να προσφέρει στο κοινό τον καρπό των λόγιων κατακτήσεών του. Εξέδωσε, έτσι, στα 1782 τον πρώτο τόμο από τα ""Εικονογραφημένα Ταξίδια"" του. Αυτό το έργο, που αναμενόταν με αδημονία, έγινε δεκτό και διαβάστηκε με σπουδή, ενώ τα εγκώμια που του επιφύλαξαν μπορούν να θεωρηθούν ως η ευγενική και δίκαιη ανταμοιβή του μόχθου, της εργασίας και του ταλέντου του συγγραφέα. Μιλά εκεί πράγματι για την Ελλάδα σαν άξιος μαθητής του διάσημου συγγραφέα πο...
"""Σε μια εποχή που η βαθειά σύνθετη κρίση έχει βυθίσει τους 'Έλληνες σε ένα πρωτόγνωρο κλίμα απογοήτευσης και κατάθλιψης, τα ""Πέτρινα τοξωτά γεφύρια της Ελλάδας"" του Γιώργου και της Εύης Μπεληγιάννη αποτελούν μια ακτίνα αισιοδοξίας και πίστης ότι οι Έλληνες στα δύσκολα ξέρουν να βγαίνουν νικητές....
"Τέσσερις διαδρομές με αφετηρία τα τέσσερα σημεία του ορίζοντα και τελικό προορισμό τη Δωδώνη -με ό,τι αυτή συμβολίζει για τον σημερινό ταξιδιώτη- συγκροτούν τα κεφάλαια αλλά και τον βασικό κορμό του λευκώματος. Το φυσικό ανάγλυφο, το κλίμα, το υγρό στοιχείο, η οικιστική οργάνωση, το θαλάσσιο, ποτάμιο και το χερσαίο δίκτυο επικοινωνίας, το παραγωγικό σύστημα εντός του αρχαιοελληνικού, του ρωμαϊκού και του ελληνορωμαϊκού, του βυζαντινού και του οθωμανικού απόηχου συνθέτουν τη διακριτή ταυτότητα της Ηπείρου και δείχνουν τη διαχρονική τους επιρροή στην πολιτική, κοινωνική και ...
Η Βενετία, η πόλη του Αγίου Μάρκου, το δημιούργημα του Βυζαντίου και ο κυριότερος πόλος έλξης Ελλήνων μετά την πτώση της Βασιλεύουσας,
με τον ναό του «Αγίου Γεωργίου των Ελλήνων», με την «Πλατεία των Ελλήνων», με το «Κανάλι», τη «Γέφυρα» και τις «Παρόδους των
Ελλήνων», που μέχρι σήμερα φιλοξενεί ένα ελληνικό επιστημονικό ίδρυμα, του οποίου οι δραστηριότητες δημιουργούν ερευνητικά εναύσματα
και πολλαπλά δίκτυα επικοινωνίας, σε μια λαμπρή ιστορική παρουσίαση με πρωτότυπο φωτογραφικό υλικό....
"Η ""Ελλάδος Ελάσσων Ιστορία"" αντλεί πληροφορίες από τις ιστορικές πηγές για να διατυπώσει με λογοτεχνικό τρόπο μια συλλογή από ανθρώπινες χειρονομίες: αποφάσεις, μαρτυρίες, δείγματα συμπεριφοράς, πρόσωπα και γεγονότα από τη «δεύτερη γραμμή» της ιστορίας, που φωτίζουν συγκινητικά τη διαμόρφωση και την επιβίωση της ουμανιστικής στάσης από την Αρχαιότητα μέχρι τις μέρες μας. Σημερινές εικόνες από διάφορες γωνιές της Ελλάδας, της Τουρκίας, της Συρίας, της Αιγύπτου, της Δυτικής Ευρώπης ή της μακρινής Μεσοποταμίας, μας φέρουν κοντά σε στιγμές της ζωής περισσότερων από εκατό ιστ...